میگنا

ساخت وبلاگ
مغز انسان در تابستان فعال تر است
به گزارش پایگاه اینترتی تلگراف، در حقیقت بر اساس تازه ترین مطالعه، فعالیت مغزی مرتبط با توجه و تمرکز در تابستان به اوج می رسد و در کوتاه ترین روز سال افت می کند.

محققان دانشگاه لیژ بلژیک معتقدند، انسان ها صدها سال پیش به فصل ها بسیار وابسته بودند. از سوی دیگر با وجود اینکه از پیش مشخص شده است که تغییرات خلقی مانند افسردگی زمستانی با فصل ارتباط دارد اما این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد عملکردهای ذهنی نیز از الگوهای مشابهی پیروی می کنند.

محققان در این مطالعه عملکرد مغز 28 داوطلب را هر ماه در طول سال اندازه گرفتند؛ در حین آزمایش هر شرکت کننده 4.5 روز را در آزمایشگاه سپری کرد تا بدن وی تحت تاثیر عوامل فصلی مانند روشنایی طول روز قرار نگیرد. در پایان این 4.5 روز دانشمندان فعالیت های مغزی داوطلبان را در حین انجام دو کار ذهنی یکی برای آزمایش حافظه و دیگری برای آزمایش دامنه توجه، اندازه گیری کردند و متوجه شدند که فعالیت مغزی مرتبط با توجه در ماه ژوئن در حوالی انقلاب تابستانی به اوج خود و در حوالی انقلاب زمستانی به کمترین حد خود می رسد.
در مقابل فعالیت مغزی مرتبط با حافظه در پاییز به اوج می رسد و در حوالی اعتدال بهاری کمتر می شود.
یافته های این مطالعه در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.
-
-

میگنا...
ما را در سایت میگنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی migna بازدید : 314 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:22

از آنجایی که تعطیلات نوروز یکی از مهمترین اوقات فراغت دانشجویان به شمار می آید، بر آن شدیم آخرین نتایج تحقیقات دانشگاهیان درباره چگونگی گذراندن اوقات فراغت دانشجويان در دانشگاه های مختلف را منتشر کنیم.

مقاله «بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت دانشجويان دانشگاه آزاد اردستان» نوشته فرزانه واصفیان استادیار علوم تربیتی دانشگاه آزاد واحد اردستان، محمد باقری مربی گروه کشاورزی دانشگاه آزاد واحد اردستان، شیوا آزادی پور مربی گروه عمومی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد اردستان، فریبا واصفیان کارشناس مشاوره و آموزگار دوره ابتدایی خمینی شهر است.

این مقاله در فصلنامه مطالعات جامعه شناختی جوانان منتشر شده است.

هدف کلی پژوهش بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت دانشجويان دانشگاه آزاد اردستان بوده است. پژوهش در ۶ فرضیه به بررسی میزان ساعات مشارکت در فعالیت های ورزشی، استفاده از رسانه ها، مشارکت در فعالیت های هنری، مطالعه، میزان رضایتمندی از چگونگی گذراندن اوقات فراغت و مشارکت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد پرداخت.

نتایج نشان داد تنها فرضیه های دوم و ششم یعنی استفاده از رسانه های تلویزیون، رادیو و مشارکت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد تایید شد. روش تحقیق این پژوهش توصیفی - پیمایشی است و جامعه آماری آن تعداد ۲ هزار و ۲۹ نفر دانشجویان سال تحصیلی ۸۹ - ۹۰ دانشگاه آزاد واحد اردستان بوده است.

دانشحویان به سئوالات پرسشنامه ها پاسخ داده اند که نتایج آن نشان می دهد.

پژوهش در ۶ فرضیه به بررسی تفاوت نظرات دانشجویان دختر و پسر در میزان ساعات مشارکت در فعالیت های ورزشی، استفاده از رسانه ها (تلویزیون، سینما، سی دی، رادیو، کامپیوتر و ماهواره)، مشارکت در فعالیت های هنری، مطالعه (مجلات، روزنامه ها و کتب)، میزان رضایت مندی از چگونگی گذراندن اوقات فراغت و مشارکت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد پرداخت.

نتایج حاصل از بررسی ها نشان داد تنها فرضیه دوم و ششم یعنی استفاده از رسانه ها (تلویزیون و رادیو) و مشارکت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد تایید شد.

همچنین سایر بررسی ها نشان داد در زمان اوقات فراغت پسران بیشتر از دختران از تلویزیون و دختران بیش از پسران از رادیو استفاده می کنند.

دختران و پسران گروه معماری بیش از سایر گروه ها در زمان اوقات فراغت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد مشارکت می کنند.

سایر نتایج حاکی از آن است که بیش از ۷۰ درصد دانشجویان در فعالیت های ورزشی مشارکت می کنند و تنها در ورزش های فوتبال و بدنسازی ۲۰ درصد به صورت حرفه ای عمل می کنند و بیش از ۵۰ درصد دانشجویان تنها به منظور گذران وقت و تفریح ورزش می کنند.

دختران بیشتر ورزش والیبال و پسران فوتبال را ترجیح می دهند.

بیش از ۹۰ درصد دانشجویان از رسانه ها استفاده می کنند و این درصد در دانشجویان خوابگاهی، مقطع ارشد و و گروه سنی ۲۶ سال به بالا بیش از سایرین است.

بیشترین اولویت دانشجویان دختر فیلم های سینمایی و بیشترین اولویت دانشجویان پسر اخبار و رویدادها است.

دختران گروه کشاورزی و پسران گروه فنی و مهندسی با میانگین یک تا پنج ساعت در هفته بیش از سایرین به تماشای فیلم در سینما می پردازند.

دختران و  پسران گروه کشاورزی با میانگین یک تا پنج ساعت در هفته و پسران گروه معماری  با میانگین بیش از ۱۰ ساعت در هفته بیش از سایرین از سی دی استفاده می کنند.

بیشترین اولویت دانشجویان دختر و پسر در استفاده از سی دی موسیقی های داخلی است. همچنین بیشترین اولویت دانشجویان دختر و پسر استفاده از برنامه های موسیقی رادیویی است

دختران و پسران گروه معماری بیش از ۱۰ ساعت در هفته با کامپیوتر کار می کنند و بیشترین اولویت دانشجویان دختر و پسر در جستجوهای اینترنتی - علمی در سایت های داخلی است.

بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دختر و بیش از ۳۰ درصد دانشجویان پس کمتر از ۱۰ ساعت در هفته از برنامه های ماهواره استفاده می کنند و مابقی بین ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته از برنامه های ماهواره استفاده می کنند.

بیشترین اولویت دانشجویان دختر دیدن فیلم های سینمایی و دانشجویان پسر علاوه بر فیلم های سینمایی، برنامه های علمی - آموزشی است.

دانشجویان دختر گروه معماری دو تا سه روز در هفته و یک ساعت در روز و پسران معماری یک روز در هفته و یک تا دو ساعت در روز بیش از سایر دانشجویان در زمان اوقات فراغت در فعالیت های هنری شرکت می کنند و بیشترین فعالیت هنری دانشجویان دختر و پسر گروه معماری و کشاورزی طراحی و نقاشی است.

بیش از نیمی از دانشجویان تمایلی به مطالعه مجلات ندارند و تنها دانشجویان دختر گروه مهندسی بیش از ۲ ساعت در هفته و پسر کشاورزی کمتر از یک ساعت در هفته بیش از سایرین به مطالعه مجلات می پردازند.

بیشترین اولویت دانشجویان دختر مجلات علمی - آموزشی و بیشترین اولویت دانشجویان پسر مجلات ورزشی است.

بیش از ۵۰ درصد دانشجویان دختر و ۴۰ درصد دانشجویان پسر کمتر از یک ساعت در هفته به مطالعه روزنامه می پردازند . بیشترین اولویت دانشجویان دختر مطالعه روزنامه های اجتماعی و خانوادگی و بیشترین اولویت دانشجویان پسر مطالعه روزنامه های اقتصادی است.

بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دختر یک تا سه ساعت در هفته و بیش از ۷۰ درصد دانشجویان پسر بیش از ۹ ساعت در هفته به مطالعه کتاب می پردازند. بیشترین اولویت دانشجویان دختر و پسر مطالعه کتب درسی است.

بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دختر و پسر از چگونگی گذراندن اوقات فراغت خود ناراضی هستند و بیش از ۳۰ درصد دانشجویان دختر و بیش از ۶۰ درصد دانشجویان پسر گروه معماری به منظور کسب درآمد ساعاتی از اوقات فراغت خود را صرف فعالیت های شغلی می کنند.

میگنا...
ما را در سایت میگنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی migna بازدید : 248 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:21

محققان، دانشمندان و کارآفرینان ایرانی در کشورهای مختلف دنیا به ویژه آمریکا و کشورهای اروپایی هر سال موفق به کشف، تولید علم و کسب جوایز ارزنده می شوند. این نیروهای انسانی خلاق و علمی که سرمایه های اصلی هر کشوری محسوب می شوند و اقتصاد پویا و پایدار تنها در حضور آنها محقق می شود، ضمن کمک به پیشرفت علم و فناوری، زمینه تحول در آینده را فراهم می کنند.

در این بخش به معرفی 6 ایرانی فعال در کشورهای توسعه یافته پرداخته ایم و امیدواریم با رفع موانع موجود امکان بازگشت نخبگان ایرانی یا انتقال دانش آنها به دانشجویان و کارآفرینان کشور فراهم شود.

ساسان صدری زاده - سوئد

سال 94 و موفقیت های ایرانی های خارج از کشور (فوری نوروزی)

سالانه هزاران تن به دلیل ابتلا به عفونت های بیمارستانی جان خود را از دست می دهند. این در حالی است که هزینه های زیادی صرف درمان آنها می شود. در این میان انتقال انواع عوامل عفونی از راه هوا نگرانی های زیادی را برای دانشمندان علوم پزشکی ایجاد کرده است. ساسان صدری زاده دانشجوی دوره دکترا و پروفسور «هولمبرگ» از انستیتو سلطنتی فناوری سوئد به همراه همکارانش نتایج تحقیقات ارزشمندی را منتشر کرده اند که می تواند پایانی خوشحال کننده برای این نگرانی همیشگی باشد.

در این نوآوری از ابررایانه ها برای محاسباتی استفاده کرده اند که از طریق آنها می توان سیستم تهویه مطبوع هوا را در محیط های بیمارستانی به بالاترین حد رساند. آنها پیش تر از این سیستم در ساخت بیمارستان NKS سوئد استفاده کرده بودند.

مبنای کار محققان این پروژه در تهویه مطبوع هوای محیط های بیمارستانی مبتنی بر دمای چنین محیط هایی است که بخشی از آن مربوط به چگونگی پردازش و تصفیه جریان های هوایی در نقاط حساسی نظیر اتاق های عمل می شود. آنها امیدوارند که نتایج این دستاورد از مرگ سالانه 1500 تن بر اثر عفونت های بیمارستانی جلوگیری کند.



کاوه مدنی - انگلیس

سال 94 و موفقیت های ایرانی های خارج از کشور (فوری نوروزی)

اتحادیه علوم زمین اروپا (EGU)، کاوه مدنی استاد مدیریت آب و محیط زیست دانشگاه امپریال کالج لندن را به عنوان یکی از چهار دانشمند جوان برجسته در علوم زمین در سال 2015 معرفی کرد. اتحادیه علوم زمین اروپا (EGU) با تلفیق انجمن ژئوفیزیکی اروپا EGS و اتحادیه اروپایی علوم زمین EUG در سال 2002 میلادی تشکیل شد.

کاوه مدنی درباره تحقیقات و دستاوردهایی که منجر به دریافت این جایزه شد می گوید من در تحقیقاتم تئوری های اقتصادی و رفتارشناسی را وارد حوزه مدیریت آب کردم. هر اندازه که مسائل آبی و زیست محیطی پیچیده تر شوند، نیازمند ورود بیشتر مسائل علوم انسانی و اجتماعی به این حوزه هستیم.

 اتحادیه علوم زمین اروپا، کاوه را به دلیل سهم بنیادی تحقیقاتش در تلفیق نظریه ها و روش های متفاوت تحلیل تصمیم گیری در سامانه های مدیریت آب حائز دریافت این جایزه دانسته و او را به عنوان یکی از چهار دانشمند برجسته جوان در سال 2015 میلادی انتخاب کرده است.



محسن میرآفتاب - انگلیس

سال 94 و موفقیت های ایرانی های خارج از کشور (فوری نوروزی)

محسن میرآفتاب و گراهام کالیر دستیار او موفق به ساخت اولین باند زخم تولید شده از پوست خرچنگ در دانشگاه «بولتون» انگلیس شدند که از قدرت التیام بخشی بسیار بالایی برخوردار است. خرچنگ ها به دلیل داشتن ماده معدنی با نام «chitosan» در پوست خود معروف به التیام بخش های طبیعی هستند.

همچنین این محقق ایرانی با استفاده از پوست سخت تنان به ویژه خرچنگ، ماده ای را تولید کرد که می تواند به سرعت جلوی خونریز را گرفته، ضمن اینکه از خاصیت ضدباکتری بسیار بالایی هم برخوردار است. این محقق ایرانی و دستیار او با ساخت این باند زخم می توانند دوره بهبود را به روزها و حتی هفته ها کاهش دهند.



شهرزاد رفعتی - کانادا

سال 94 و موفقیت های ایرانی های خارج از کشور (فوری نوروزی)

شهرزاد رفعتی یک موسسه چند رسانه ای با نام BroadbandTV دارد که در کانادا فعالیت می کند و 319 میلیون کاربر دارد. او در اسفند ماه 94 به عنوان برترین کارآفرین زن کانادا برگزیده شد و به زودی جایزه خود را دریافت می کند.

این جایزه هر ساله به یک زن کانادایی تعلق می گیرد. شهرزاد رفعتی در سال 2000 از تهران به ونکور مهاجرت کرد و در رشته علوم رایانه دانشگاه بریتیش کلمبیا به تحصیل پرداخت، سپس شرکت BroadbandTV را تاسیس کرد. او در عرض تنها 1000 روز اول کاری خود با ارائه دهندگان محتوا در کانادا و کشورهای دیگر شریک شد.

او موفق شد به تغییر مفهوم ارتباط میان «سارقان اینترنتی محتواهای رسانه ای» و «ارائه دهندگان این محصولات» کمک کند. رفعتی در این باره می گوید ارائه دهندگان این محتواها در عوض مبارزه با طرفداران مشتاق خود می توانند کار با آنها را آغاز کنند. ما در حال کمک به شرکت هایی هستیم که بتوانند محتواهای خود را در اینترنت شناسایی کنند و آنها را تحت کنترل بگیرند و در سود حاصل از آنها سهیم شوند.



نگار توسلیان و بابک حیدری - آمریکا

سال 94 و موفقیت های ایرانی های خارج از کشور (فوری نوروزی)

نگار توسلیان و بابک حیدری استادان جوان ایرانی موسسه فناوری stevens موفق به دریافت جایزه کمک هزینه تحقیقاتی بنیاد ملی علم آمریکا (NSF) شدند. دکتر بابک حیدری که استاد دانشکده سیستم ها و برنامه ریزی این دانشگاه است و دکتر نگار توسلیان که در دانشکده الکترونیک و مهندسی کامپیوتر تدریس می کند، هر دو از دانش آموختگان کارشناسی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف هستند که برای ادامه تحصیل و فعالیت های علمی راهی آمریکا و کانادا شده اند.

جایزه پنج ساله بنیاد ملی علوم آمریکا برای کمک به توسعه یک چارچوب نظری جدید بر اساس نظریه بازی و روش های شبکه ای پیچیده برای مدل سازی تاثیر معماری محصولات و سیستم ها بر نوآوری تکنولوژیک و رقابت در بازار به دکتر حیدری اعطا شده است. دکتر توسلیان هم جایزه NSF را به منظور آغاز یک پروژه فوری در زمینه طراحی سیستمی از فناوری امواج میلیمتری برای تصویربرداری های پزشکی و تشخیص سریع تر و موثرتر تومورهای سرطان پوست دریافت کرده است.

به گفته توسلیان، سرطان پوست با 3.5 میلیون مورد شناسایی شده جدید و میلیاردها دلار بار درمانی شایع ترین و رو به گسترش ترین نوع سرطان تنها در سال گذشته در آمریکاست.



محمد شریف تابع بردبار - آمریکا

سال 94 و موفقیت های ایرانی های خارج از کشور (فوری نوروزی)

محقق ایرانی دانشگاه هاروارد آمریکا معتقد است در آینده ای نه چندان دور این امکان وجود خواهد داشت که بیماران دچار بیماری های ژنتیکی را با استفاده از تلفیقی از ژن درمانی و سلول درمانی معالجه کرد. او درباره دلایل فعالیت در این حوزه علمی می گوید: «من به صورت روزمره شاهد ضعف شدن وضعیت فیزیکی پدرم بودم که مبتلا به دیستروفی عضلانی است و این انگیزه مضاعفی شد تا من به دنبال تحقیقاتی در این رابطه بروم و زندگی کاریم را وقف پیدا کردن یک درمان برای این بیماری از طریق ژن درمانی و سلول درمانی کنم. من به تمام کسانی که به طور مستقیم با مشکلاتی مشابه در زندگی روزمره مواجه هستند، توصیه می کنم تا مسیر زندگی شان را صرف حل کردن آن مشکل خاص کنند زیرا هیچ انگیزه ای بیشتر از این نیست که به مشکلی بپردازیم که هر روز با آن دست و پنجه نرم می کنیم و راه حلی برای آن بیندیشیم.

محمد شریف تابع بردبار در سال 1365 در شیراز به دنیا آمد. وی در سال 1383 در رشته علوم تجربی موفق به کسب رتبه 7 کنکور سراسری شد. وی پس از اتمام تحصیلات دوره کارشناسی ارشد در رشته بیوتکنولوژی مولکولی در دانشگاه تهران برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در حال حاضر مشغول گذراندن دوره دکترا در علوم زیستی با گرایش زیست شناسی تکامل و خود ترمیمی در دانشگاه هاروارد است.

این محقق ایرانی در سال 2013 میلادی موفق به دریافت جایزه موسسه رایان شد که به تحقیقات برتر در زمینه علوم زیستی بین محققان مقطع دکترا در آمریکا اهدا می شود. در همان سال به عنوان یکی از دو نماینده دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد برای مسابقه ایده های نوآورانه در زمینه علوم زیستی انتخاب شد و همچنین توانست در سال های 2012 و 2013 میلادی برای تدریس درس خود ترمیمی برای دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه هاروارد، جایزه «درک باک» را نیز به خود اختصاص دهد.
-
برترینها

کلمات کليدی: ایرانیان موفق، چهره های موفق ، چهره های موفق ایرانی ،ایرانی های موفق خارج از کشور، سال 94

میگنا...
ما را در سایت میگنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی migna بازدید : 260 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:21

به گزارش مهر، دکتر محمدرضا مسجدی درباره بیماری های غیر واگیر گفت: در حال حاضر از ۶۸ میلیون مورد مرگ در سال، ۳۸ میلیون مرگ مربوط به بیماری های غیر واگیر است. متاسفانه ۴۰ درصد این مرگ‌ها زودرس هستند یعنی در سن زودتر از ۷۰ سالگی اتفاق می افتند و بدتر از آن این است که ۷۵ درصد کل مرگ و میرها و ۸۲ درصد این مرگ های نارس در کشورهای فقیر و در حال توسعه رخ می دهد.

وی افزود: در سال ۲۰۱۴ حدود ۳۸ میلیون نفر در دنیا به علت بسیاری بیماری های غیر واگیر جان خود را از دست دادند که ۴/۳ درصد این آمار متعلق به کشورهای با درآمد متوسط و فقیر است.

مسجدی گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز در این جدول گنجانده می شوند.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران تصریح کرد: تاکنون ۴ دسته بیماری را علت اصلی مرگ و میر اعلام کرده اند که بیماری های قلب و عروق، سکته قلبی و مغزی نیز جزو همین دسته هستند. همانطور که آگاه هستید سالانه بیش از ۱۷ میلیون نفر به علت بیماری قلب و عروق، ۲/۸ درصد به علت ابتلا به انواع سرطان ها، حدود ۴ میلیون نفر به علت ابتلا به بیماری های تنفسی، بیش از یک میلیون نفر نیز به خاطر دیابت در جهان جان خود را از دست می دهند که این آمارها کشور غنی و فقیر نمی شناسند و تمامی کشورهای دنیا با این مشکل مواجه هستند.

سازمان بهداشت جهانی جهت «تطبیق همکاری های بین المللی با برنامه های ملی کنترل بیماری های غیر واگیر»، در حکمی محمدرضا مسجدی دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران را به عنوان عضو گروه سیاست گذاری این سازمان در زمینه بیماری های غیر واگیر منصوب کرد.

از آنجا که پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر مانند سایر بیماری ها در تمامی کشورهای در حال توسعه یا پیشرفته از دغدغه های اصلی به شمار می رود، سازمان بهداشت جهانی با ابلاغ این حکم، اولین جلسه خود را اردیبهشت ۹۵ در شهر ژنو برگزار خواهد کرد.

میگنا...
ما را در سایت میگنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی migna بازدید : 244 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:21

از آنجایی که تعطیلات نوروز یکی از مهمترین اوقات فراغت دانشجویان به شمار می آید، بر آن شدیم آخرین نتایج تحقیقات دانشگاهیان درباره چگونگی گذراندن اوقات فراغت دانشجويان در دانشگاه های مختلف را منتشر کنیم.

مقاله «بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت دانشجويان دانشگاه آزاد اردستان» نوشته فرزانه واصفیان استادیار علوم تربیتی دانشگاه آزاد واحد اردستان، محمد باقری مربی گروه کشاورزی دانشگاه آزاد واحد اردستان، شیوا آزادی پور مربی گروه عمومی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد اردستان، فریبا واصفیان کارشناس مشاوره و آموزگار دوره ابتدایی خمینی شهر است.

این مقاله در فصلنامه مطالعات جامعه شناختی جوانان منتشر شده است.

هدف کلی پژوهش بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت دانشجويان دانشگاه آزاد اردستان بوده است. پژوهش در ۶ فرضیه به بررسی میزان ساعات مشارکت در فعالیت های ورزشی، استفاده از رسانه ها، مشارکت در فعالیت های هنری، مطالعه، میزان رضایتمندی از چگونگی گذراندن اوقات فراغت و مشارکت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد پرداخت.

نتایج نشان داد تنها فرضیه های دوم و ششم یعنی استفاده از رسانه های تلویزیون، رادیو و مشارکت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد تایید شد. روش تحقیق این پژوهش توصیفی - پیمایشی است و جامعه آماری آن تعداد ۲ هزار و ۲۹ نفر دانشجویان سال تحصیلی ۸۹ - ۹۰ دانشگاه آزاد واحد اردستان بوده است.

دانشحویان به سئوالات پرسشنامه ها پاسخ داده اند که نتایج آن نشان می دهد.

پژوهش در ۶ فرضیه به بررسی تفاوت نظرات دانشجویان دختر و پسر در میزان ساعات مشارکت در فعالیت های ورزشی، استفاده از رسانه ها (تلویزیون، سینما، سی دی، رادیو، کامپیوتر و ماهواره)، مشارکت در فعالیت های هنری، مطالعه (مجلات، روزنامه ها و کتب)، میزان رضایت مندی از چگونگی گذراندن اوقات فراغت و مشارکت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد پرداخت.

نتایج حاصل از بررسی ها نشان داد تنها فرضیه دوم و ششم یعنی استفاده از رسانه ها (تلویزیون و رادیو) و مشارکت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد تایید شد.

همچنین سایر بررسی ها نشان داد در زمان اوقات فراغت پسران بیشتر از دختران از تلویزیون و دختران بیش از پسران از رادیو استفاده می کنند.

دختران و پسران گروه معماری بیش از سایر گروه ها در زمان اوقات فراغت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد مشارکت می کنند.

سایر نتایج حاکی از آن است که بیش از ۷۰ درصد دانشجویان در فعالیت های ورزشی مشارکت می کنند و تنها در ورزش های فوتبال و بدنسازی ۲۰ درصد به صورت حرفه ای عمل می کنند و بیش از ۵۰ درصد دانشجویان تنها به منظور گذران وقت و تفریح ورزش می کنند.

دختران بیشتر ورزش والیبال و پسران فوتبال را ترجیح می دهند.

بیش از ۹۰ درصد دانشجویان از رسانه ها استفاده می کنند و این درصد در دانشجویان خوابگاهی، مقطع ارشد و و گروه سنی ۲۶ سال به بالا بیش از سایرین است.

بیشترین اولویت دانشجویان دختر فیلم های سینمایی و بیشترین اولویت دانشجویان پسر اخبار و رویدادها است.

دختران گروه کشاورزی و پسران گروه فنی و مهندسی با میانگین یک تا پنج ساعت در هفته بیش از سایرین به تماشای فیلم در سینما می پردازند.

دختران و  پسران گروه کشاورزی با میانگین یک تا پنج ساعت در هفته و پسران گروه معماری  با میانگین بیش از ۱۰ ساعت در هفته بیش از سایرین از سی دی استفاده می کنند.

بیشترین اولویت دانشجویان دختر و پسر در استفاده از سی دی موسیقی های داخلی است. همچنین بیشترین اولویت دانشجویان دختر و پسر استفاده از برنامه های موسیقی رادیویی است

دختران و پسران گروه معماری بیش از ۱۰ ساعت در هفته با کامپیوتر کار می کنند و بیشترین اولویت دانشجویان دختر و پسر در جستجوهای اینترنتی - علمی در سایت های داخلی است.

بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دختر و بیش از ۳۰ درصد دانشجویان پس کمتر از ۱۰ ساعت در هفته از برنامه های ماهواره استفاده می کنند و مابقی بین ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته از برنامه های ماهواره استفاده می کنند.

بیشترین اولویت دانشجویان دختر دیدن فیلم های سینمایی و دانشجویان پسر علاوه بر فیلم های سینمایی، برنامه های علمی - آموزشی است.

دانشجویان دختر گروه معماری دو تا سه روز در هفته و یک ساعت در روز و پسران معماری یک روز در هفته و یک تا دو ساعت در روز بیش از سایر دانشجویان در زمان اوقات فراغت در فعالیت های هنری شرکت می کنند و بیشترین فعالیت هنری دانشجویان دختر و پسر گروه معماری و کشاورزی طراحی و نقاشی است.

بیش از نیمی از دانشجویان تمایلی به مطالعه مجلات ندارند و تنها دانشجویان دختر گروه مهندسی بیش از ۲ ساعت در هفته و پسر کشاورزی کمتر از یک ساعت در هفته بیش از سایرین به مطالعه مجلات می پردازند.

بیشترین اولویت دانشجویان دختر مجلات علمی - آموزشی و بیشترین اولویت دانشجویان پسر مجلات ورزشی است.

بیش از ۵۰ درصد دانشجویان دختر و ۴۰ درصد دانشجویان پسر کمتر از یک ساعت در هفته به مطالعه روزنامه می پردازند . بیشترین اولویت دانشجویان دختر مطالعه روزنامه های اجتماعی و خانوادگی و بیشترین اولویت دانشجویان پسر مطالعه روزنامه های اقتصادی است.

بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دختر یک تا سه ساعت در هفته و بیش از ۷۰ درصد دانشجویان پسر بیش از ۹ ساعت در هفته به مطالعه کتاب می پردازند. بیشترین اولویت دانشجویان دختر و پسر مطالعه کتب درسی است.

بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دختر و پسر از چگونگی گذراندن اوقات فراغت خود ناراضی هستند و بیش از ۳۰ درصد دانشجویان دختر و بیش از ۶۰ درصد دانشجویان پسر گروه معماری به منظور کسب درآمد ساعاتی از اوقات فراغت خود را صرف فعالیت های شغلی می کنند.

میگنا...
ما را در سایت میگنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی migna بازدید : 229 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:06

محققان، دانشمندان و کارآفرینان ایرانی در کشورهای مختلف دنیا به ویژه آمریکا و کشورهای اروپایی هر سال موفق به کشف، تولید علم و کسب جوایز ارزنده می شوند. این نیروهای انسانی خلاق و علمی که سرمایه های اصلی هر کشوری محسوب می شوند و اقتصاد پویا و پایدار تنها در حضور آنها محقق می شود، ضمن کمک به پیشرفت علم و فناوری، زمینه تحول در آینده را فراهم می کنند.

در این بخش به معرفی 6 ایرانی فعال در کشورهای توسعه یافته پرداخته ایم و امیدواریم با رفع موانع موجود امکان بازگشت نخبگان ایرانی یا انتقال دانش آنها به دانشجویان و کارآفرینان کشور فراهم شود.

ساسان صدری زاده - سوئد

سال 94 و موفقیت های ایرانی های خارج از کشور (فوری نوروزی)

سالانه هزاران تن به دلیل ابتلا به عفونت های بیمارستانی جان خود را از دست می دهند. این در حالی است که هزینه های زیادی صرف درمان آنها می شود. در این میان انتقال انواع عوامل عفونی از راه هوا نگرانی های زیادی را برای دانشمندان علوم پزشکی ایجاد کرده است. ساسان صدری زاده دانشجوی دوره دکترا و پروفسور «هولمبرگ» از انستیتو سلطنتی فناوری سوئد به همراه همکارانش نتایج تحقیقات ارزشمندی را منتشر کرده اند که می تواند پایانی خوشحال کننده برای این نگرانی همیشگی باشد.

در این نوآوری از ابررایانه ها برای محاسباتی استفاده کرده اند که از طریق آنها می توان سیستم تهویه مطبوع هوا را در محیط های بیمارستانی به بالاترین حد رساند. آنها پیش تر از این سیستم در ساخت بیمارستان NKS سوئد استفاده کرده بودند.

مبنای کار محققان این پروژه در تهویه مطبوع هوای محیط های بیمارستانی مبتنی بر دمای چنین محیط هایی است که بخشی از آن مربوط به چگونگی پردازش و تصفیه جریان های هوایی در نقاط حساسی نظیر اتاق های عمل می شود. آنها امیدوارند که نتایج این دستاورد از مرگ سالانه 1500 تن بر اثر عفونت های بیمارستانی جلوگیری کند.



کاوه مدنی - انگلیس

سال 94 و موفقیت های ایرانی های خارج از کشور (فوری نوروزی)

اتحادیه علوم زمین اروپا (EGU)، کاوه مدنی استاد مدیریت آب و محیط زیست دانشگاه امپریال کالج لندن را به عنوان یکی از چهار دانشمند جوان برجسته در علوم زمین در سال 2015 معرفی کرد. اتحادیه علوم زمین اروپا (EGU) با تلفیق انجمن ژئوفیزیکی اروپا EGS و اتحادیه اروپایی علوم زمین EUG در سال 2002 میلادی تشکیل شد.

کاوه مدنی درباره تحقیقات و دستاوردهایی که منجر به دریافت این جایزه شد می گوید من در تحقیقاتم تئوری های اقتصادی و رفتارشناسی را وارد حوزه مدیریت آب کردم. هر اندازه که مسائل آبی و زیست محیطی پیچیده تر شوند، نیازمند ورود بیشتر مسائل علوم انسانی و اجتماعی به این حوزه هستیم.

 اتحادیه علوم زمین اروپا، کاوه را به دلیل سهم بنیادی تحقیقاتش در تلفیق نظریه ها و روش های متفاوت تحلیل تصمیم گیری در سامانه های مدیریت آب حائز دریافت این جایزه دانسته و او را به عنوان یکی از چهار دانشمند برجسته جوان در سال 2015 میلادی انتخاب کرده است.



محسن میرآفتاب - انگلیس

سال 94 و موفقیت های ایرانی های خارج از کشور (فوری نوروزی)

محسن میرآفتاب و گراهام کالیر دستیار او موفق به ساخت اولین باند زخم تولید شده از پوست خرچنگ در دانشگاه «بولتون» انگلیس شدند که از قدرت التیام بخشی بسیار بالایی برخوردار است. خرچنگ ها به دلیل داشتن ماده معدنی با نام «chitosan» در پوست خود معروف به التیام بخش های طبیعی هستند.

همچنین این محقق ایرانی با استفاده از پوست سخت تنان به ویژه خرچنگ، ماده ای را تولید کرد که می تواند به سرعت جلوی خونریز را گرفته، ضمن اینکه از خاصیت ضدباکتری بسیار بالایی هم برخوردار است. این محقق ایرانی و دستیار او با ساخت این باند زخم می توانند دوره بهبود را به روزها و حتی هفته ها کاهش دهند.



شهرزاد رفعتی - کانادا

سال 94 و موفقیت های ایرانی های خارج از کشور (فوری نوروزی)

شهرزاد رفعتی یک موسسه چند رسانه ای با نام BroadbandTV دارد که در کانادا فعالیت می کند و 319 میلیون کاربر دارد. او در اسفند ماه 94 به عنوان برترین کارآفرین زن کانادا برگزیده شد و به زودی جایزه خود را دریافت می کند.

این جایزه هر ساله به یک زن کانادایی تعلق می گیرد. شهرزاد رفعتی در سال 2000 از تهران به ونکور مهاجرت کرد و در رشته علوم رایانه دانشگاه بریتیش کلمبیا به تحصیل پرداخت، سپس شرکت BroadbandTV را تاسیس کرد. او در عرض تنها 1000 روز اول کاری خود با ارائه دهندگان محتوا در کانادا و کشورهای دیگر شریک شد.

او موفق شد به تغییر مفهوم ارتباط میان «سارقان اینترنتی محتواهای رسانه ای» و «ارائه دهندگان این محصولات» کمک کند. رفعتی در این باره می گوید ارائه دهندگان این محتواها در عوض مبارزه با طرفداران مشتاق خود می توانند کار با آنها را آغاز کنند. ما در حال کمک به شرکت هایی هستیم که بتوانند محتواهای خود را در اینترنت شناسایی کنند و آنها را تحت کنترل بگیرند و در سود حاصل از آنها سهیم شوند.



نگار توسلیان و بابک حیدری - آمریکا

سال 94 و موفقیت های ایرانی های خارج از کشور (فوری نوروزی)

نگار توسلیان و بابک حیدری استادان جوان ایرانی موسسه فناوری stevens موفق به دریافت جایزه کمک هزینه تحقیقاتی بنیاد ملی علم آمریکا (NSF) شدند. دکتر بابک حیدری که استاد دانشکده سیستم ها و برنامه ریزی این دانشگاه است و دکتر نگار توسلیان که در دانشکده الکترونیک و مهندسی کامپیوتر تدریس می کند، هر دو از دانش آموختگان کارشناسی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف هستند که برای ادامه تحصیل و فعالیت های علمی راهی آمریکا و کانادا شده اند.

جایزه پنج ساله بنیاد ملی علوم آمریکا برای کمک به توسعه یک چارچوب نظری جدید بر اساس نظریه بازی و روش های شبکه ای پیچیده برای مدل سازی تاثیر معماری محصولات و سیستم ها بر نوآوری تکنولوژیک و رقابت در بازار به دکتر حیدری اعطا شده است. دکتر توسلیان هم جایزه NSF را به منظور آغاز یک پروژه فوری در زمینه طراحی سیستمی از فناوری امواج میلیمتری برای تصویربرداری های پزشکی و تشخیص سریع تر و موثرتر تومورهای سرطان پوست دریافت کرده است.

به گفته توسلیان، سرطان پوست با 3.5 میلیون مورد شناسایی شده جدید و میلیاردها دلار بار درمانی شایع ترین و رو به گسترش ترین نوع سرطان تنها در سال گذشته در آمریکاست.



محمد شریف تابع بردبار - آمریکا

سال 94 و موفقیت های ایرانی های خارج از کشور (فوری نوروزی)

محقق ایرانی دانشگاه هاروارد آمریکا معتقد است در آینده ای نه چندان دور این امکان وجود خواهد داشت که بیماران دچار بیماری های ژنتیکی را با استفاده از تلفیقی از ژن درمانی و سلول درمانی معالجه کرد. او درباره دلایل فعالیت در این حوزه علمی می گوید: «من به صورت روزمره شاهد ضعف شدن وضعیت فیزیکی پدرم بودم که مبتلا به دیستروفی عضلانی است و این انگیزه مضاعفی شد تا من به دنبال تحقیقاتی در این رابطه بروم و زندگی کاریم را وقف پیدا کردن یک درمان برای این بیماری از طریق ژن درمانی و سلول درمانی کنم. من به تمام کسانی که به طور مستقیم با مشکلاتی مشابه در زندگی روزمره مواجه هستند، توصیه می کنم تا مسیر زندگی شان را صرف حل کردن آن مشکل خاص کنند زیرا هیچ انگیزه ای بیشتر از این نیست که به مشکلی بپردازیم که هر روز با آن دست و پنجه نرم می کنیم و راه حلی برای آن بیندیشیم.

محمد شریف تابع بردبار در سال 1365 در شیراز به دنیا آمد. وی در سال 1383 در رشته علوم تجربی موفق به کسب رتبه 7 کنکور سراسری شد. وی پس از اتمام تحصیلات دوره کارشناسی ارشد در رشته بیوتکنولوژی مولکولی در دانشگاه تهران برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در حال حاضر مشغول گذراندن دوره دکترا در علوم زیستی با گرایش زیست شناسی تکامل و خود ترمیمی در دانشگاه هاروارد است.

این محقق ایرانی در سال 2013 میلادی موفق به دریافت جایزه موسسه رایان شد که به تحقیقات برتر در زمینه علوم زیستی بین محققان مقطع دکترا در آمریکا اهدا می شود. در همان سال به عنوان یکی از دو نماینده دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد برای مسابقه ایده های نوآورانه در زمینه علوم زیستی انتخاب شد و همچنین توانست در سال های 2012 و 2013 میلادی برای تدریس درس خود ترمیمی برای دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه هاروارد، جایزه «درک باک» را نیز به خود اختصاص دهد.
-
برترینها

کلمات کليدی: ایرانیان موفق، چهره های موفق ، چهره های موفق ایرانی ،ایرانی های موفق خارج از کشور، سال 94

میگنا...
ما را در سایت میگنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی migna بازدید : 250 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:06

به گزارش مهر، دکتر محمدرضا مسجدی درباره بیماری های غیر واگیر گفت: در حال حاضر از ۶۸ میلیون مورد مرگ در سال، ۳۸ میلیون مرگ مربوط به بیماری های غیر واگیر است. متاسفانه ۴۰ درصد این مرگ‌ها زودرس هستند یعنی در سن زودتر از ۷۰ سالگی اتفاق می افتند و بدتر از آن این است که ۷۵ درصد کل مرگ و میرها و ۸۲ درصد این مرگ های نارس در کشورهای فقیر و در حال توسعه رخ می دهد.

وی افزود: در سال ۲۰۱۴ حدود ۳۸ میلیون نفر در دنیا به علت بسیاری بیماری های غیر واگیر جان خود را از دست دادند که ۴/۳ درصد این آمار متعلق به کشورهای با درآمد متوسط و فقیر است.

مسجدی گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز در این جدول گنجانده می شوند.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران تصریح کرد: تاکنون ۴ دسته بیماری را علت اصلی مرگ و میر اعلام کرده اند که بیماری های قلب و عروق، سکته قلبی و مغزی نیز جزو همین دسته هستند. همانطور که آگاه هستید سالانه بیش از ۱۷ میلیون نفر به علت بیماری قلب و عروق، ۲/۸ درصد به علت ابتلا به انواع سرطان ها، حدود ۴ میلیون نفر به علت ابتلا به بیماری های تنفسی، بیش از یک میلیون نفر نیز به خاطر دیابت در جهان جان خود را از دست می دهند که این آمارها کشور غنی و فقیر نمی شناسند و تمامی کشورهای دنیا با این مشکل مواجه هستند.

سازمان بهداشت جهانی جهت «تطبیق همکاری های بین المللی با برنامه های ملی کنترل بیماری های غیر واگیر»، در حکمی محمدرضا مسجدی دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران را به عنوان عضو گروه سیاست گذاری این سازمان در زمینه بیماری های غیر واگیر منصوب کرد.

از آنجا که پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر مانند سایر بیماری ها در تمامی کشورهای در حال توسعه یا پیشرفته از دغدغه های اصلی به شمار می رود، سازمان بهداشت جهانی با ابلاغ این حکم، اولین جلسه خود را اردیبهشت ۹۵ در شهر ژنو برگزار خواهد کرد.

میگنا...
ما را در سایت میگنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی migna بازدید : 241 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:06

محققان، دانشمندان و کارآفرینان ایرانی در کشورهای مختلف دنیا به ویژه آمریکا و کشورهای اروپایی هر سال موفق به کشف، تولید علم و کسب جوایز ارزنده می شوند. این نیروهای انسانی خلاق و علمی که سرمایه های اصلی هر کشوری محسوب می شوند و اقتصاد پویا و پایدار تنها در حضور آنها محقق می شود، ضمن کمک به پیشرفت علم و فناوری، زمینه تحول در آینده را فراهم می کنند.

در این بخش به معرفی 6 ایرانی فعال در کشورهای توسعه یافته پرداخته ایم و امیدواریم با رفع موانع موجود امکان بازگشت نخبگان ایرانی یا انتقال دانش آنها به دانشجویان و کارآفرینان کشور فراهم شود.

ساسان صدری زاده - سوئد

سال 94 و موفقیت های ایرانی های خارج از کشور (فوری نوروزی)

سالانه هزاران تن به دلیل ابتلا به عفونت های بیمارستانی جان خود را از دست می دهند. این در حالی است که هزینه های زیادی صرف درمان آنها می شود. در این میان انتقال انواع عوامل عفونی از راه هوا نگرانی های زیادی را برای دانشمندان علوم پزشکی ایجاد کرده است. ساسان صدری زاده دانشجوی دوره دکترا و پروفسور «هولمبرگ» از انستیتو سلطنتی فناوری سوئد به همراه همکارانش نتایج تحقیقات ارزشمندی را منتشر کرده اند که می تواند پایانی خوشحال کننده برای این نگرانی همیشگی باشد.

در این نوآوری از ابررایانه ها برای محاسباتی استفاده کرده اند که از طریق آنها می توان سیستم تهویه مطبوع هوا را در محیط های بیمارستانی به بالاترین حد رساند. آنها پیش تر از این سیستم در ساخت بیمارستان NKS سوئد استفاده کرده بودند.

مبنای کار محققان این پروژه در تهویه مطبوع هوای محیط های بیمارستانی مبتنی بر دمای چنین محیط هایی است که بخشی از آن مربوط به چگونگی پردازش و تصفیه جریان های هوایی در نقاط حساسی نظیر اتاق های عمل می شود. آنها امیدوارند که نتایج این دستاورد از مرگ سالانه 1500 تن بر اثر عفونت های بیمارستانی جلوگیری کند.



کاوه مدنی - انگلیس

سال 94 و موفقیت های ایرانی های خارج از کشور (فوری نوروزی)

اتحادیه علوم زمین اروپا (EGU)، کاوه مدنی استاد مدیریت آب و محیط زیست دانشگاه امپریال کالج لندن را به عنوان یکی از چهار دانشمند جوان برجسته در علوم زمین در سال 2015 معرفی کرد. اتحادیه علوم زمین اروپا (EGU) با تلفیق انجمن ژئوفیزیکی اروپا EGS و اتحادیه اروپایی علوم زمین EUG در سال 2002 میلادی تشکیل شد.

کاوه مدنی درباره تحقیقات و دستاوردهایی که منجر به دریافت این جایزه شد می گوید من در تحقیقاتم تئوری های اقتصادی و رفتارشناسی را وارد حوزه مدیریت آب کردم. هر اندازه که مسائل آبی و زیست محیطی پیچیده تر شوند، نیازمند ورود بیشتر مسائل علوم انسانی و اجتماعی به این حوزه هستیم.

 اتحادیه علوم زمین اروپا، کاوه را به دلیل سهم بنیادی تحقیقاتش در تلفیق نظریه ها و روش های متفاوت تحلیل تصمیم گیری در سامانه های مدیریت آب حائز دریافت این جایزه دانسته و او را به عنوان یکی از چهار دانشمند برجسته جوان در سال 2015 میلادی انتخاب کرده است.



محسن میرآفتاب - انگلیس

سال 94 و موفقیت های ایرانی های خارج از کشور (فوری نوروزی)

محسن میرآفتاب و گراهام کالیر دستیار او موفق به ساخت اولین باند زخم تولید شده از پوست خرچنگ در دانشگاه «بولتون» انگلیس شدند که از قدرت التیام بخشی بسیار بالایی برخوردار است. خرچنگ ها به دلیل داشتن ماده معدنی با نام «chitosan» در پوست خود معروف به التیام بخش های طبیعی هستند.

همچنین این محقق ایرانی با استفاده از پوست سخت تنان به ویژه خرچنگ، ماده ای را تولید کرد که می تواند به سرعت جلوی خونریز را گرفته، ضمن اینکه از خاصیت ضدباکتری بسیار بالایی هم برخوردار است. این محقق ایرانی و دستیار او با ساخت این باند زخم می توانند دوره بهبود را به روزها و حتی هفته ها کاهش دهند.



شهرزاد رفعتی - کانادا

سال 94 و موفقیت های ایرانی های خارج از کشور (فوری نوروزی)

شهرزاد رفعتی یک موسسه چند رسانه ای با نام BroadbandTV دارد که در کانادا فعالیت می کند و 319 میلیون کاربر دارد. او در اسفند ماه 94 به عنوان برترین کارآفرین زن کانادا برگزیده شد و به زودی جایزه خود را دریافت می کند.

این جایزه هر ساله به یک زن کانادایی تعلق می گیرد. شهرزاد رفعتی در سال 2000 از تهران به ونکور مهاجرت کرد و در رشته علوم رایانه دانشگاه بریتیش کلمبیا به تحصیل پرداخت، سپس شرکت BroadbandTV را تاسیس کرد. او در عرض تنها 1000 روز اول کاری خود با ارائه دهندگان محتوا در کانادا و کشورهای دیگر شریک شد.

او موفق شد به تغییر مفهوم ارتباط میان «سارقان اینترنتی محتواهای رسانه ای» و «ارائه دهندگان این محصولات» کمک کند. رفعتی در این باره می گوید ارائه دهندگان این محتواها در عوض مبارزه با طرفداران مشتاق خود می توانند کار با آنها را آغاز کنند. ما در حال کمک به شرکت هایی هستیم که بتوانند محتواهای خود را در اینترنت شناسایی کنند و آنها را تحت کنترل بگیرند و در سود حاصل از آنها سهیم شوند.



نگار توسلیان و بابک حیدری - آمریکا

سال 94 و موفقیت های ایرانی های خارج از کشور (فوری نوروزی)

نگار توسلیان و بابک حیدری استادان جوان ایرانی موسسه فناوری stevens موفق به دریافت جایزه کمک هزینه تحقیقاتی بنیاد ملی علم آمریکا (NSF) شدند. دکتر بابک حیدری که استاد دانشکده سیستم ها و برنامه ریزی این دانشگاه است و دکتر نگار توسلیان که در دانشکده الکترونیک و مهندسی کامپیوتر تدریس می کند، هر دو از دانش آموختگان کارشناسی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف هستند که برای ادامه تحصیل و فعالیت های علمی راهی آمریکا و کانادا شده اند.

جایزه پنج ساله بنیاد ملی علوم آمریکا برای کمک به توسعه یک چارچوب نظری جدید بر اساس نظریه بازی و روش های شبکه ای پیچیده برای مدل سازی تاثیر معماری محصولات و سیستم ها بر نوآوری تکنولوژیک و رقابت در بازار به دکتر حیدری اعطا شده است. دکتر توسلیان هم جایزه NSF را به منظور آغاز یک پروژه فوری در زمینه طراحی سیستمی از فناوری امواج میلیمتری برای تصویربرداری های پزشکی و تشخیص سریع تر و موثرتر تومورهای سرطان پوست دریافت کرده است.

به گفته توسلیان، سرطان پوست با 3.5 میلیون مورد شناسایی شده جدید و میلیاردها دلار بار درمانی شایع ترین و رو به گسترش ترین نوع سرطان تنها در سال گذشته در آمریکاست.



محمد شریف تابع بردبار - آمریکا

سال 94 و موفقیت های ایرانی های خارج از کشور (فوری نوروزی)

محقق ایرانی دانشگاه هاروارد آمریکا معتقد است در آینده ای نه چندان دور این امکان وجود خواهد داشت که بیماران دچار بیماری های ژنتیکی را با استفاده از تلفیقی از ژن درمانی و سلول درمانی معالجه کرد. او درباره دلایل فعالیت در این حوزه علمی می گوید: «من به صورت روزمره شاهد ضعف شدن وضعیت فیزیکی پدرم بودم که مبتلا به دیستروفی عضلانی است و این انگیزه مضاعفی شد تا من به دنبال تحقیقاتی در این رابطه بروم و زندگی کاریم را وقف پیدا کردن یک درمان برای این بیماری از طریق ژن درمانی و سلول درمانی کنم. من به تمام کسانی که به طور مستقیم با مشکلاتی مشابه در زندگی روزمره مواجه هستند، توصیه می کنم تا مسیر زندگی شان را صرف حل کردن آن مشکل خاص کنند زیرا هیچ انگیزه ای بیشتر از این نیست که به مشکلی بپردازیم که هر روز با آن دست و پنجه نرم می کنیم و راه حلی برای آن بیندیشیم.

محمد شریف تابع بردبار در سال 1365 در شیراز به دنیا آمد. وی در سال 1383 در رشته علوم تجربی موفق به کسب رتبه 7 کنکور سراسری شد. وی پس از اتمام تحصیلات دوره کارشناسی ارشد در رشته بیوتکنولوژی مولکولی در دانشگاه تهران برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در حال حاضر مشغول گذراندن دوره دکترا در علوم زیستی با گرایش زیست شناسی تکامل و خود ترمیمی در دانشگاه هاروارد است.

این محقق ایرانی در سال 2013 میلادی موفق به دریافت جایزه موسسه رایان شد که به تحقیقات برتر در زمینه علوم زیستی بین محققان مقطع دکترا در آمریکا اهدا می شود. در همان سال به عنوان یکی از دو نماینده دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد برای مسابقه ایده های نوآورانه در زمینه علوم زیستی انتخاب شد و همچنین توانست در سال های 2012 و 2013 میلادی برای تدریس درس خود ترمیمی برای دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه هاروارد، جایزه «درک باک» را نیز به خود اختصاص دهد.
-
برترینها

کلمات کليدی: ایرانیان موفق، چهره های موفق ، چهره های موفق ایرانی ،ایرانی های موفق خارج از کشور، سال 94

میگنا...
ما را در سایت میگنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی migna بازدید : 249 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 15:30

به گزارش مهر، دکتر محمدرضا مسجدی درباره بیماری های غیر واگیر گفت: در حال حاضر از ۶۸ میلیون مورد مرگ در سال، ۳۸ میلیون مرگ مربوط به بیماری های غیر واگیر است. متاسفانه ۴۰ درصد این مرگ‌ها زودرس هستند یعنی در سن زودتر از ۷۰ سالگی اتفاق می افتند و بدتر از آن این است که ۷۵ درصد کل مرگ و میرها و ۸۲ درصد این مرگ های نارس در کشورهای فقیر و در حال توسعه رخ می دهد.

وی افزود: در سال ۲۰۱۴ حدود ۳۸ میلیون نفر در دنیا به علت بسیاری بیماری های غیر واگیر جان خود را از دست دادند که ۴/۳ درصد این آمار متعلق به کشورهای با درآمد متوسط و فقیر است.

مسجدی گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز در این جدول گنجانده می شوند.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران تصریح کرد: تاکنون ۴ دسته بیماری را علت اصلی مرگ و میر اعلام کرده اند که بیماری های قلب و عروق، سکته قلبی و مغزی نیز جزو همین دسته هستند. همانطور که آگاه هستید سالانه بیش از ۱۷ میلیون نفر به علت بیماری قلب و عروق، ۲/۸ درصد به علت ابتلا به انواع سرطان ها، حدود ۴ میلیون نفر به علت ابتلا به بیماری های تنفسی، بیش از یک میلیون نفر نیز به خاطر دیابت در جهان جان خود را از دست می دهند که این آمارها کشور غنی و فقیر نمی شناسند و تمامی کشورهای دنیا با این مشکل مواجه هستند.

سازمان بهداشت جهانی جهت «تطبیق همکاری های بین المللی با برنامه های ملی کنترل بیماری های غیر واگیر»، در حکمی محمدرضا مسجدی دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران را به عنوان عضو گروه سیاست گذاری این سازمان در زمینه بیماری های غیر واگیر منصوب کرد.

از آنجا که پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر مانند سایر بیماری ها در تمامی کشورهای در حال توسعه یا پیشرفته از دغدغه های اصلی به شمار می رود، سازمان بهداشت جهانی با ابلاغ این حکم، اولین جلسه خود را اردیبهشت ۹۵ در شهر ژنو برگزار خواهد کرد.

میگنا...
ما را در سایت میگنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی migna بازدید : 246 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 15:30

از آنجایی که تعطیلات نوروز یکی از مهمترین اوقات فراغت دانشجویان به شمار می آید، بر آن شدیم آخرین نتایج تحقیقات دانشگاهیان درباره چگونگی گذراندن اوقات فراغت دانشجويان در دانشگاه های مختلف را منتشر کنیم.

مقاله «بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت دانشجويان دانشگاه آزاد اردستان» نوشته فرزانه واصفیان استادیار علوم تربیتی دانشگاه آزاد واحد اردستان، محمد باقری مربی گروه کشاورزی دانشگاه آزاد واحد اردستان، شیوا آزادی پور مربی گروه عمومی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد اردستان، فریبا واصفیان کارشناس مشاوره و آموزگار دوره ابتدایی خمینی شهر است.

این مقاله در فصلنامه مطالعات جامعه شناختی جوانان منتشر شده است.

هدف کلی پژوهش بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت دانشجويان دانشگاه آزاد اردستان بوده است. پژوهش در ۶ فرضیه به بررسی میزان ساعات مشارکت در فعالیت های ورزشی، استفاده از رسانه ها، مشارکت در فعالیت های هنری، مطالعه، میزان رضایتمندی از چگونگی گذراندن اوقات فراغت و مشارکت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد پرداخت.

نتایج نشان داد تنها فرضیه های دوم و ششم یعنی استفاده از رسانه های تلویزیون، رادیو و مشارکت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد تایید شد. روش تحقیق این پژوهش توصیفی - پیمایشی است و جامعه آماری آن تعداد ۲ هزار و ۲۹ نفر دانشجویان سال تحصیلی ۸۹ - ۹۰ دانشگاه آزاد واحد اردستان بوده است.

دانشحویان به سئوالات پرسشنامه ها پاسخ داده اند که نتایج آن نشان می دهد.

پژوهش در ۶ فرضیه به بررسی تفاوت نظرات دانشجویان دختر و پسر در میزان ساعات مشارکت در فعالیت های ورزشی، استفاده از رسانه ها (تلویزیون، سینما، سی دی، رادیو، کامپیوتر و ماهواره)، مشارکت در فعالیت های هنری، مطالعه (مجلات، روزنامه ها و کتب)، میزان رضایت مندی از چگونگی گذراندن اوقات فراغت و مشارکت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد پرداخت.

نتایج حاصل از بررسی ها نشان داد تنها فرضیه دوم و ششم یعنی استفاده از رسانه ها (تلویزیون و رادیو) و مشارکت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد تایید شد.

همچنین سایر بررسی ها نشان داد در زمان اوقات فراغت پسران بیشتر از دختران از تلویزیون و دختران بیش از پسران از رادیو استفاده می کنند.

دختران و پسران گروه معماری بیش از سایر گروه ها در زمان اوقات فراغت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد مشارکت می کنند.

سایر نتایج حاکی از آن است که بیش از ۷۰ درصد دانشجویان در فعالیت های ورزشی مشارکت می کنند و تنها در ورزش های فوتبال و بدنسازی ۲۰ درصد به صورت حرفه ای عمل می کنند و بیش از ۵۰ درصد دانشجویان تنها به منظور گذران وقت و تفریح ورزش می کنند.

دختران بیشتر ورزش والیبال و پسران فوتبال را ترجیح می دهند.

بیش از ۹۰ درصد دانشجویان از رسانه ها استفاده می کنند و این درصد در دانشجویان خوابگاهی، مقطع ارشد و و گروه سنی ۲۶ سال به بالا بیش از سایرین است.

بیشترین اولویت دانشجویان دختر فیلم های سینمایی و بیشترین اولویت دانشجویان پسر اخبار و رویدادها است.

دختران گروه کشاورزی و پسران گروه فنی و مهندسی با میانگین یک تا پنج ساعت در هفته بیش از سایرین به تماشای فیلم در سینما می پردازند.

دختران و  پسران گروه کشاورزی با میانگین یک تا پنج ساعت در هفته و پسران گروه معماری  با میانگین بیش از ۱۰ ساعت در هفته بیش از سایرین از سی دی استفاده می کنند.

بیشترین اولویت دانشجویان دختر و پسر در استفاده از سی دی موسیقی های داخلی است. همچنین بیشترین اولویت دانشجویان دختر و پسر استفاده از برنامه های موسیقی رادیویی است

دختران و پسران گروه معماری بیش از ۱۰ ساعت در هفته با کامپیوتر کار می کنند و بیشترین اولویت دانشجویان دختر و پسر در جستجوهای اینترنتی - علمی در سایت های داخلی است.

بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دختر و بیش از ۳۰ درصد دانشجویان پس کمتر از ۱۰ ساعت در هفته از برنامه های ماهواره استفاده می کنند و مابقی بین ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته از برنامه های ماهواره استفاده می کنند.

بیشترین اولویت دانشجویان دختر دیدن فیلم های سینمایی و دانشجویان پسر علاوه بر فیلم های سینمایی، برنامه های علمی - آموزشی است.

دانشجویان دختر گروه معماری دو تا سه روز در هفته و یک ساعت در روز و پسران معماری یک روز در هفته و یک تا دو ساعت در روز بیش از سایر دانشجویان در زمان اوقات فراغت در فعالیت های هنری شرکت می کنند و بیشترین فعالیت هنری دانشجویان دختر و پسر گروه معماری و کشاورزی طراحی و نقاشی است.

بیش از نیمی از دانشجویان تمایلی به مطالعه مجلات ندارند و تنها دانشجویان دختر گروه مهندسی بیش از ۲ ساعت در هفته و پسر کشاورزی کمتر از یک ساعت در هفته بیش از سایرین به مطالعه مجلات می پردازند.

بیشترین اولویت دانشجویان دختر مجلات علمی - آموزشی و بیشترین اولویت دانشجویان پسر مجلات ورزشی است.

بیش از ۵۰ درصد دانشجویان دختر و ۴۰ درصد دانشجویان پسر کمتر از یک ساعت در هفته به مطالعه روزنامه می پردازند . بیشترین اولویت دانشجویان دختر مطالعه روزنامه های اجتماعی و خانوادگی و بیشترین اولویت دانشجویان پسر مطالعه روزنامه های اقتصادی است.

بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دختر یک تا سه ساعت در هفته و بیش از ۷۰ درصد دانشجویان پسر بیش از ۹ ساعت در هفته به مطالعه کتاب می پردازند. بیشترین اولویت دانشجویان دختر و پسر مطالعه کتب درسی است.

بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دختر و پسر از چگونگی گذراندن اوقات فراغت خود ناراضی هستند و بیش از ۳۰ درصد دانشجویان دختر و بیش از ۶۰ درصد دانشجویان پسر گروه معماری به منظور کسب درآمد ساعاتی از اوقات فراغت خود را صرف فعالیت های شغلی می کنند.

میگنا...
ما را در سایت میگنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی migna بازدید : 216 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:05

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص پایان نامه و مقاله فروشی در دانشگاه‌ها گفت: این کار چه از سوی اساتید و چه از سوی دانشجویان کاملا تخلف است و در ابتدای سال جاری در این خصوص آیین نامه‌ای را تنظیم و به دانشگاه‌ها ابلاغ نمودیم و تمام دانشگاه‌ها مکلف شدند در قالب این آیین نامه در داخل دانشگاه با این موضوع حتما برخورد داشته باشند.

وی ادامه داد: در این آیین نامه مرجع رسیدگی به این کار معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاهها پیش بینی شده است یعنی در واقع معاونت پژوهشی مرجعی هستند که اگر تخلفی در دانشگاه‌ها رخ دهد (چه خود معاونت تخلف را ببیند و چه به آنها گزارش شود) پیگیری و حکم صادر می‌کند.

احمدی با اشاره به مجازات برای تخلف‌ها تصریح کرد: به نسبت تخلف صورت گرفته مجازات‌ها از قبل پیش بینی شده است مانند تعلیق از کار و... وی در خصوص این تخلف در بیرون از دانشگاه‌ها عنوان کرد: برای شرکت‌ها و دلالانی که پایان نامه فروشی می‌کنند لایحه‌ای را تنظیم کرده‌ایم که خوشبختانه به تصویب دولت رسید و در حال حاضر به مجلس رفته و امیدواریم در مجلس هم به تصویب برسد. در واقع هر سه رکن تخلف پایان نامه فروشی (استاد، دانشجو و شرکت‌ها) قابل پیگرد قانونی هستند و با آنها برخورد می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در پایان اظهار داشت: تخلف استاد و دانشجو چون داخل دانشگاه هستند با آیین نامه گفته شده پیگیری می‌شوند و برخورد با تخلف شرکت‌ها و دلالان چون بیرون از فضای دانشگاهی است در دستگاه‌های قضایی پیگیری می‌شود.

میگنا...
ما را در سایت میگنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی migna بازدید : 247 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 11:37

۱- کارمند، دانشجو یا کارآفرین بهتری خواهید بود

افرادی که زبان دوم یاد می‌گیرند در چندوظیفگی، تمرکز و انتقال بین فعالیت‌های مختلف بهتر عمل می‌کنند. زمانیکه یک زبان جدید می‌آموزید، مغزتان توانایی تغییر از یک زبان به زبان دیگر، ربط دادن معنی لغات جدید به زبان مادری، استفاده‌ی صحیح اصطلاحات و صرف درست افعال و بسیاری از مهارت‌های دیگر را توسعه می‌دهد. این مهارت‌ها به مغز کمک می‌کنند تا چندوظیفگی را آسان‌تر انجام داده و به منظور تمرکز در فعالیت در حال انجام، اطلاعات مرتبط را گلچین کند.

۲- مغزتان سالم‌تر‌ خواهد بود

یادگیری زبان جدید احتمال بیماری‌های عصبی همچون آلزایمر و زوال عقل در سنین پایین را کاهش می‌دهد. مطالعات اخیر نشان دادند افرادی که به بیش از یک زبان مسلط هستند در مقایسه با تک زبانه‌ها که در ۷۱ سالگی علائم این بیماری‌ها را نشان دادند، در سنین بالای ۷۵ سال به آنها مبتلا می‌شوند.

۳- مهارت خواندن را در شما تقویت می‌کند

هنگامیکه یک زبان جدید می‌آموزید، مغزتان ارتباطات جدید برقرار می‌کند و همانطور که یاد می‌گیرد با استفاده از لغات‌، معانی و قواعد جدید ایده‌های نو را بیان کند، به تقویت مهارت‌های خواندن کمک بسزایی می‌نماید.

۴- زبان اصلی‌تان را بهبود می‌دهد

یادگیری زبانی متفاوت درک بهتری از زبان اصلی‌تان را برای شما ارائه‌ می‌دهد، چرا که مغز یاد می‌گیرد ساختار معنایی کاملا جدیدی را با نحو و ساختارهای معنایی مخصوص آن زبان شناسایی کند. همچنین با تمرین معنا و قواعد زبان جدید، مغز را وادار به فعالیت می‌نماید.

تمام این‌ها در کنار هم به شما کمک می‌کند زبان مادری خود را به گونه‌ای جدید تحلیل کنید چرا که قبلا تمام ساختارها و معانی را خود به خود می‌آموختید. بنابراین، با علاقه‌ی بیشتری نسبت به قبل در زبان خود کاوش خواهید کرد.

یادگیری زبان دوم

یادگیری زبان جدید به تقویت حافظه کمک می‌کند

 ۵- کمک می‌کند اطلاعات را به خاطر بسپارید

یادگیری زبان جدید به تقویت حافظه نیز کمک می‌کند چرا که مغز ساختار زبان جدید را آموخته و لغات و قواعد جدید را حفظ می‌کند. توانایی مرتبط و حفظ کردن اطلاعات، به خاطر سپردن لغات جدید، اسامی، شماره تلفن، مراحل یک فرایند، فهرست‌ها، فعالیت‌های روزانه و دیگر اطلاعات مهم را ساده‌تر می‌کند.

۶- مهارت حل مشکلات را تقویت می‌کند

زمانیکه افراد چندزبانه یاد می‌گیرند لغات درست و مناسب‌ترین ساختار جمله یا صرف فعل را انتخاب کنند، در جنبه‌های دیگر فرایندهای شناختی خود هوشیارتر می‌شوند. توانایی تشخیص اینکه چه چیزی مرتبط است و چه چیزی نیست، آنها را حساس‌تر کرده و در حل مشکلات بهبود می‌بخشد و مهارت‌های مذاکره را نیز تقویت می‌نماید.

۷- موجب می‌شود تصمیمات دقیق‌تر و سریع‌تری بگیرید

هنگام انتخاب بین چند کلمه که به نظر مناسب هستند اما تفاوت‌های معنایی اندکی دارند و یا دیگر پیچیدگی‌های زبان خارجی، مغز مهارت‌های تصمیم‌گیری را بهتر توسعه می‌دهد. نه تنها فرایند تصمیم‌گیری سریع‌تر شده، بلکه محتاطانه و منطقی‌تر نیز خواهد شد.

۸- نمرات بهتری کسب خواهید کرد

افرادی که زبان خارجی یاد می‌گیرند IQ بالاتری دارند، خلاق‌ترند، نوآوری و انعطاف ذهنی بیشتری نسبت به تک زبانه‌ها دارند. مطالعات نشان داده است که یادگیری زبان جدید بیشتر یک فعالیت شناختی حل مسئله است تا یک فعالیت زبانی. این افراد همچنین در امتحانات ریاضی نمرات بالاتری می‌گیرند، درک مطلب بهتری داشته و دایره لغت وسیعی دارند.

۹- دنیای اطراف خود را بیشتر می‌شناسید

یادگیری زبان جدید به شما کمک می‌کند درک بهتری از فرهنگ‌ها و سنن کشورهای مختلف داشته باشید. بعنوان یک فرد چندزبانه قادر خواهید بود دنیا را از جنبه‌های مختلف ببینید. همزمان، می‌توانید درک بهتری از فرهنگ خود نیز داشته باشید.

۱۰- مسافرت آسان‌تر خواهد بود

زمانیکه به کشوری سفر می‌کنید و زبان آن را می‌دانید، فرصت آشنایی با افراد زیادی را پیدا می‌کنید و از طریق بازدید مکان‌های جالب و دیدنی همچون موزه، پارک ملی، مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های فرهنگی، تجارب عمیق‌تر و معنی‌دارتری کسب خواهید کرد.

۱۱- اعتماد به نفستان افزایش می یابد

مهم نیست که یادگیری زبان جدید چقدر آسان یا سخت است، چرا که به انسان حس دستیابی به موفقیت می‌دهد. نسبت به خود احساس رضایت خواهید داشت و اعتماد به نفستان افزایش خواهد یافت و دیگر برای گفتگو به زبان جدید احساس خودداری یا خجالت نمی‌کنید. بعلاوه، افرادی که به زبان دیگر صحبت می‌کنند، در دید دیگران جالب‌تر و جذابترند.

منبع: خوارزمی

میگنا...
ما را در سایت میگنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی migna بازدید : 246 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 11:37

«صورتش داد می زد حقیقت رو»؛ «چشم ها هیچ وقت دروغ نمی گن» براساس این جور کلیشه ها ما فکر می کنیم می توانیم قیافه آدم ها را طوری بخوانیم که انگار «کتاب هایی باز» هستند. واقعیت اما این است که ادعای داشتن چنین مهارتی بیش تر شبیه ادعای رقص یا شعر گفتن است که: مردم معمولا قابلیت های شان را در این دو هنر زیادی جدی می گیرند.

بیش تر ما اگر از شرایط مشخص خبر نداشته باشیم نمی توانیم بین حالت های مختلف صورت فرقی ببینیم. شرکت کنندگان در یک پژوهش در یک چهارم موارد نمی توانستند تشخیص دهند که صورت های موجود در یک سری عکس، درد می شکند یا لذت جنسی می برند. در پژوهشی دیگر، افراد فیلم های صامت یک سری افراد را که از دیگری تشخیص دهند. اما رایانه 85 درصد موارد را درست تشخیص داد. در ضمن رایانه ها بهتر می توانستند تشخیص دهند که کسی از روی کمی آزردگی خاطر لبخند می زند یا حقیقتا خوش حال است.

اما اگرچه ما در تشخیص حالت صورت دیگران ناشی هستیم، اما براساس همین صورت هایی که نتوانستیم بخوانیم شان، فورا به انواع و اقسام نتایج می رسیم. باور باستانی یونانی ها به چهره خوانی («فیزیوگنومی» یا بررسی شخصیت فرد براساس ویژگی های صورتش) را مسخره می کنیم اما حواس مان نیست که خودمان هر روز همین کار را می کنیم.

پژوهش های جدید نشان می دهد اگرچه عملا هیچ مدرکی نیست که نشان بدهد چهره ها، شخصیت افراد را بازتاب می دهند، اما رفتار ما طوری است که انگار بعضی حالت ها از گرایش های خاصی حکایت می کنند. افرادی که صورت شان نشانه های «زنانه» دارد قابل اعتمادتر به نظر می آیند؛ آنانی که ابروهای پایین تری دارند بیش تر مسلط بر اوضاع به نظر می رسند. در پژوهشی دیگر، اراد پس از تنها 200 میلی ثانیه نگاه به صورتی ناآشنا، آماده بودند تصمیم بگیرند که باید به این شخص اعتماد کنند یا نه. حتی وقتی به آن ها فرصت نگاه طولانی تر هم داده شد، به ندرت نظرشان را عوض کردند.
-

چنین قضاوت هایی درباره دیگران ممکن است حتی با منطق جور درنیاید. افرادی که «بازی اعتماد» (شبیه سازی «مافیا» رایج در ایران- م) می کردند. از بین دو نفر بیش تر روی آن یکی سرمایه گذاری می کردند که چهره قابل اعتمادتری داشت- حتی اگر هر دو بازیکن مثل هم خوش آوازه بودند.
در پژوهشی دیگر گزارش شد که اعضای هیات منصفه برای محکوم شناختن فردی که قیافه ای غیرقابل اعتماد دارد، به شواهد کم تری نیاز دارند. و پژوهش گری که روی دشمنی اسرائیل و فلسطین کار می کرد نشان داد که اگر پیشنهاد صلح از سوی فلسطین با سیاست مداری تداعی شود که «صورت بچه گانه» (چشم های بزرگ و لب های پر) دارد، بیش تر مورد پذیرش اسرائیلی های یهودی قرار می گیرد.

و همین است که ما را به تناقض می رساند. صورت فرد شاید بیان گر طبیعت او نباشد اما پژوهش ها نشان می دهند که بعضی ویژگی های صورت باعث نفوذ بر دیگران می شود. آن دسته از فارغ التحصیلان «دانشکده افسری ارتش آمریکا» که صورت های سلطه جوتری داشتند برای رسیدن به درجه ژنرالی شانس بیش تری داشتند؛ افرادی که از چهره شان به نظر می رسید ماهرند، شانس بیش تری دارند که مدیر کل شرکت های موفق بشوند.

این یافته ها البته با عقل جور در می آید. اگر همه فرض کنند که اسدِ پوست کلفت فرد قاطعی است احتمال قاطع شدنش هم بیش تر می شود. شاید چون ما با دیگران طوری برخورد می کنیم که انگار صورت شان نشان گر شخصیت شان است، باعث می شویم آن ها به همان کسی بدل شوند که ما می پنداشتیم هستند.

میگنا...
ما را در سایت میگنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی migna بازدید : 264 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 11:37

به گفته محققان کانادایی، تناسب اندام بیش از مطالعه بر داشتن ذهنی سالم تر در ایام پیری نقش دارد. یافته های محققان دانشگاه کونکوردیا مونترال نشان می دهد تحصیلات و فعالیت فیزیکی بر تفاوت بین پیش بینی سن فیزیولوژیکی و سن تقویمی تاثیر دارد و افراد می توانند با انجام کارهایی به جوان نگه داشتن مغزشان کمک کنند.

جیسون استفنر، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این موضوع بسیار ترغیب کننده است چراکه اثبات می کند یک کار ساده نظیر بالارفتن از پله ها می تواند یک عامل دخالتی در جهت تقویت سلامت مغز باشد.»

محققان با استفاده از اسکن ام آر آی ۳۳۰ فرد سالم در رده سنی ۱۹ تا ۷۹ سال، سلامت فیزیکی مغز آنان را بررسی کردند. محققان دریافتند افرادی که پله های بیشتری را بالا می رفتند و دارای سطح تحصیلات بیشتری بودند، دارای مغزی جوان تری بودند.

به گفته محققان، بالا رفتن از پله، فعالیتی است که اغلب افراد در هر سنی که باشند، معمولا به طور روزانه آن را انجام می دهند. این نوع فعالیت بدنی تاثیر بسیار زیادی بر جوان ماندن مغز و اجتناب از ابتلا به بیماری های شناختی و مغزی ایفا می کند.

میگنا...
ما را در سایت میگنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی migna بازدید : 245 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 7:46

چه رازی در خوردنی‌های هفت‌سین نهفته است؟

اصلا مگر می‌شود نوروز بیاید و سفره هفت‌سین نچینیم؟ مگر می‌شود بهار را بدون سفره هفت‌سین آغاز کنیم؟ چیدن سفره هفت‌سین یکی از رسوم قدیمی ما ایرانیان است که از گذشته تا به حال وجود داشته است. چیزی که حتی اگر فلسفه وجودی آن را هم ندانیم حال‌مان را خوب می‌کند. اصلا نوروز است و سفره هفت‌سین‌اش. اما شاید وقت آن رسیده که کمی راجع به آن اطلاعات داشته باشیم. طبق باور ايرانيان در سال نو 7فرشته مقرب به زمين مي‌آيند و برسر خوان نوروزي كنار دیگران حضور مي‌يابند و به‌همين دليل سفره نوروزي نقش بسيار مهمي براي اعضاي خانواده و حتي درگذشتگان آنها دارد.

نكته جالب توجه انتخاب 7خوراكي (به نيت عدد مقدس‌7) كه هركدام خواص سلامت‌‌بخش بسيار گسترده‌اي دارند، براي جشن گرفتن نوروز است. اعتقاد ايرانيان بر اين بوده اين 7خوراكي توسط فرشتگان از بهشت به جهان خاكي فرود آمده‌اند.‌ ما در این مطلب به شما می‌گوییم که چه رازی در خوراکی‌های موجود بر سر سفره هفت‌سین نهفته است.

سیب؛ مظهر سلامت

سيب سرشار از ويتامين‌ها‌، مواد‌معدني، فيبر و تانن است. به‌علاوه حاوی مقدار قابل‌توجهی از ويتامين A و C، آهن، منيزيم، فسفر، كلسيم و پتاسيم است. به علاوه سیب در پیشگیری یا درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد.

اگر فشار‌خون‌تان نوسان دارد
چاره این مشکل سیب است. خوردن و بویيدن سيب فشار‌خون را كاهش مي‌دهد.

اگر پوست‌تان ترك‌خورده
سيب برخی اختلالات پوستي از قبيل خشكي، ترك‌خوردگي و رنگ‌پريدگي را ‌ازبين مي‌برد.

تقويت مغز
 سيب فسفر زيادي دارد و اعصاب و مغز ‌را قوي مي‌كند.

پيشگيري از نقرس
به‌دنبال مصرف زياد گوشت قرمز و چربي مفاصل درد مي‌گيرند و نقرس ايجاد مي‌شود. سيب مانع از تشكيل اسيداوريك در بدن مي‌شود، اسيدهاي ادراري را افزايش داده و متعاقبا از درد مفاصل و نقرس جلوگيري مي‌كند.

مسواك طبيعي می‌خواهید؟
 سيب به‌دليل داشتن بافت خاص، مانند مسواك دندان‌ها را پاك كرده و ذرات باقي‌مانده بين دندان‌ها را ازبين مي‌برد درنتيجه از فعاليت باكتري‌ها روي دندان‌ها جلوگيري كرده و از پوسيدگي دنداني پيشگيري مي‌كند. ويتامين‌c موجود در سيب، از ايجاد بيماري‌هاي لثه‌اي جلوگيري مي‌كند. اسيدهاي طبيعي موجود در سيب، باكتري‌هاي دهان را ازبين مي‌برند كه اين خاصيت در‌مورد سيب‌هاي ترش بيشتر است. به‌علاوه بافت‌ خاص سيب، باعث مي‌شود فك به حركت درآيد و ‌حين جويدن عضلات فك تقويت شوند.
-
دشمن دیابت را می‌شناسید؟
پكتين موجود در سيب به تنظيم قند خون كمك مي‌كند. جذب پكتين در‌دستگاه گوارش حالت ژل‌‌مانند شده و سطح قند‌خون را‌ به آرامي بالا مي‌برد، قند موجود در سیب را مي‌توان ازجمله  2دسته قندهايي كه ‌شاخص گلايسميك (نشان‌دهنده ميزان افزايش قندخون بعد از مصرف غذا) بالايي دارند، قرار داد كه براي افراد ديابتي‌ بسيار مفيد‌ند.

با پوست بخوريد

 تركيبات پوست سيب اثرات ضد‌سرطاني دار‌د. به‌علاوه‌ خوردن سيب با پوست سبب بالا نگه‌داشتن قند‌خون به‌مدت مشخص‌شده و در‌نتيجه فرد مدتي احساس سيري مي‌كند.

53 نکته طلایی درباره خوراکی‌های سفره هفت سین
-
سير؛ تندرستی و زندگی

گفته مي‌شود سير به‌دليل خواص درماني زيادي كه دارد سر سفره هفت‌سين قرار مي‌گيرد. در‌گذشته بردگاني كه اهرام مصر را ‌‌مي‌ساختند، براي مراقبت از خود ‌در‌برابر بيماري‌هاي مختلف سير مصرف مي‌كردند. همچنين فرانسوي‌ها براي جلوگيري از مرگ ناشي از طاعون، عصاره سير را به‌كار مي‌برند. حضرت محمد(ص) فرمودند: «سير بخوريد، زيرا 70نوع بيماري را شفا مي‌دهد؛ ولي درحالي كه سير خورده‌ايد، بر مسجد و اماكن عمومي نرويد.» ابوعلي‌سينا در كتاب قانون اشاره كرده: «‌در عجبم كه چرا سير را من‌من (واحد‌) مي‌فروشند؛ اما طلا را مثقال مثقال!»

کلسترول‌تان بالاست؟

مصرف سير ‌كاهش‌دهنده سطح كلسترول خون و تاثير كوتاه‌مدتي بر ‌كاهش چربي خون دارد.

سلامت قلب‌تان مهم است؟

همچنين سير مي‌تواند از تجمع پلاكت‌هاي خون و به‌دنبال آن ايجاد لخته ‌در عروق و قلب پيشگيري كند.

آنتی‌اکسیدان لازم دارید؟

تركيبات آليسين سير، تركيبات آنتي‌اكسيداني فعالي در ريشه گياه سيرند.

قند‌خون دارید؟

سير قند‌خون را كاهش مي‌دهد و براي بيماران ديابتي مفيد است.

ورم معده کلافه‌تان کرده؟

سير در ‌درمان نفخ شكم، ورم روده و از بين‌ بردن كرم‌هاي روده‌اي مفيد است.

خوب نفس بکش

سير مي‌تواند به‌عنوان محرك پوستي و خلط‌آور در التهابات و ناراحتي‌هاي تنفسي استفاده شود.

دستگاه گوارش‌ات را تمیز کن

اسانس سير شامل گوگرد است و بوي تندي دارد كه نقش آنتي‌بيوتيكي در دستگاه گوارش دارد.

اثرات ضدسیگار

‌سير اثرات نيكوتين سيگار را برطرف كرده‌ و ناراحتي‌هاي قلبي و هاضمه‌اي ناشي از استعمال سيگار را قابل تحمل‌تر مي‌كند.

نکات مصرف سیر

زياده‌روي در مصرف سير، سبب سردرد و ضعف در ‌سيستم بينايي مي‌شود. بيمار‌اني كه دارو‌‌هاي ضدانعقاد مصرف مي‌كنند بايد در‌ مصرف سير احتياط داشته باشند. به‌علاوه بيماراني كه جراحي در پيش دارند، از 6 تا 15روز قبل از جراحي بايد مصرف سير را كنار بگذارند، زيرا مصرف سير، خونريزي را طولاني‌تر مي‌كند. تركيبات اثر‌بخش سير با حرارت از بين مي‌رود، پس بهتر است سير به‌صورت تازه مصرف شود.

برای بوي سير چاره‌ای وجود دارد؟

مواد شيميايي سير در‌ خون جذب شده و تا زماني كه از بدن دفع نشوند، دهان شخص را بد بو مي‌كنند، اما براي ازبين ‌بردن بوي سير، مي‌توانيد آن را خرد كرده و در ‌شير بريزيد.
-

53 نکته طلایی درباره خوراکی‌های سفره هفت سین
سنجد؛ نماد زایش

سنجد از زمان‌هاي بسيار قديم جزء خوراكي‌های‌ ايرانيان بوده و در اعياد سنتي به آن توجه خاصي مي‌شده ‌و در طب سنتي هم جايگاه ويژه‌اي داشته است، به‌همين دليل جزء خوراكي‌های شفابخش هفت‌‌سين قرار گرفته است. ريشه، چوب، پوست و ميوه سنجد داراي خواص دارويي و صنعتي متفاوتي ازجمله صنايع غذايي، بهداشتي، دارويي و عطرسازي است. قسمت گوشت سنجد آردي شامل گلوكز و فروكتوز و 7نوع چربي اشباع و غيراشباع است.

دوست لثه‌ها

از سنجد براي درمان‌ بيماري‌هاي دهان و دندان، لثه، اسهال، زخم‌هاي معده و جلوگيري از خونريزي استفاده مي‌شود.

لاغری با سنجد؟

ميوه سنجد كم‌كالري است و براي معده مفيد است.

کودکت اسهال دارد؟

جوشانده برگ سنجد براي درمان اسهال كودكان سودمند است. ميوه سنجد طبيعت سرد دارد، در نتيجه ايجاد يبوست مي‌كند. آرد و هسته آسياب شده سنجد نيز يبوست ايجاد مي‌كند.

زردی‌ات را به سنجد بسپار

سنجد در درمان تب و لرز و بيماري‌هاي تنفسي و زخم ريه، بيماري‌هاي كبدي و زردي و يرقان كارايي دارد.

آرامش پوست و مو

سنجد پخته به‌همراه روغن‌زيتون، درد مفاصل و خارش پوست را آرام كرده و رشد موها را تقويت مي‌كند.

چه می‌کند این سنجد جوشیده

جوشاندن گل سنجد‌ در‌ درمان بيماري‌هاي فلج، كزاز، قلبي، ريوي و تنگي‌نفس مفيد است و معده و كبد را تقويت كرده و ‌گاز معده را از بين خواهد برد.

ادرار به اندازه

عرق شكوفه سنجد‌ ضد‌نفخ معده، تقويت‌كننده پوست، سيستم عضلاني و مانع از تكر‌ر ادرار است.

با سبزی لاغر شوید

خوردن سبزيجات پيش از غذا به‌دليل داشتن حجم بالا و كالري كم، سبب كاهش اشتها و پرخوري مي‌شود، درنتيجه عامل موثري در كاهش وزن محسوب مي‌شود

‌‌سبزي؛ نماد خرمي و شادابي

سبزيجات انواع مختلفي دارند كه به‌‌دليل خواص سلامت‌بخش زياد همچنين نشانه‌اي از طراوت و سرسبزي سرسفره هفت‌سين قرار مي‌گيرند. فوليك اسيد، ويتامينC و رنگ‌هايي ازقبيل لوتئين‌ و بتاكاروتن همه در اين گياهان سالم گنجانده شده‌‌اند.

53 نکته طلایی درباره خوراکی‌های سفره هفت سین
جنگجویان سرطانی

سبزيجات برگ سبز تيره به‌عنوان جنگجويان سرطاني شناخته شده‌اند.

کدام سرطان‌ها خاموش می‌شوند؟

كاروتنوئيدها از انواع سرطان‌ها (سينه، پروستات، ‌پوست، ريه و معده) جلوگيري مي‌كنند.

فولات: خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را به‌شدت كاهش مي‌دهد.

فيبر: ‌فيبر سبزيجات از ابتلا به سرطان كولن ‌جلوگيري كرده همچنين هضم و دفع تركيبات بي‌مصرف غذاها را آسان‌تر مي‌كند.

تقویت قلب

چربي كم و فيبر بالاي سبزيجات، آنها را غذاهايي مناسب براي سلامت قلب كرده‌اند. به‌علاوه پتاسيم در تنظيم فشارخون و عملكرد بهتر قلب موثر است.

توصیه به دیابتی‌ها

منيزيم سبزيجات، سبب تنظيم مقدار قندخون شده و به‌همين دليل سبزيجات انديس گلاسيمي پاييني دارند و براي بيماران ديابتي اكيدا توصيه مي‌شوند.

تیزبین شو

گزانتين و لوتئين سبزيجات، نقش ضدسرطاني و حفاظتي در برابر بيماري‌هاي سيستم بينايي دارند.

بقای نسل

بتاكاروتن سبزيجات در بدن به ويتامين‌A تبديل مي‌شود؛ اين ويتامين براي دستگاه تناسلي و فرزندآوری بسيار مفيد است.

رفاقت با  ریه‌ها

در هندوستان، از روغن هسته سنجد شربتي غليظ تهيه مي‌شود كه براي درمان زكام و ناراحتي‌ها و عفونت‌هاي ريوي كاربرد دارد.

حتی هسته سنجد هم خاصیت دارد؟

مخلوط آسياب ‌شده قسمت آردي و هسته سنجد در درمان آرتروز، اسهال، بيماري‌هاي صفرا‌وي، زخم روده، سرفه‌هاي شديد و سردرد، بسيار مفيد است.

سركه؛ نماد پذيرش ناملايمات

سركه به‌عنوان ‌طعم‌دهنده و نگهدارنده در سالادها، ترشيجات و انواع شور استفاده مي‌شود. سركه از ميوه‌هايي مانند انگور، كشمش، سيب و ديگر ميوه‌هاي قندي همچنين از سبزيجاتي مانند سيب‌زميني و غلات حاوي مالت تهيه مي‌شود.

53 نکته طلایی درباره خوراکی‌های سفره هفت سین

تحریک اشتها

سركه حاوي ويتامين و املاح زيادي است كه به‌عنوان طعم‌دهنده و محرك اشتها شناخته شده است. اين مايع مي‌تواند شيره‌ها و آنزيم‌هاي گوارشي را افزايش داده و هضم گوشت ديگر ‌غذاها را تسريع كند.

رقیق‌کننده خون

سركه طبيعي و دست‌ساز خواص درماني گوناگوني دارد ازجمله رقيق‌كننده خون است.

لبخند تمیز

جرم دندان‌ها را از‌بين مي‌برد. سركه مي‌تواند دندان‌هاي‌تان را سفيد كند، به اين منظور، هر 15روز يك بار با سركه ‌مسواك بزنيد.

مایع ضدباکتری طبیعی

سركه  مي‌تواند به نقش سم‌زدايي كبد كمك كند.

کاهش چربی‌ها

سركه چربي‌ها را تجزيه كرده و چربي ‌و LDL خون را پايين مي‌آورد.

حلال قند‌خون

خوردن كمي سركه بعد از غذا، به تنظيم سطح قند‌خون كمك مي‌كند.

با سرکه سیراب می‌شوید

سركه شيره نوعي نوشيدني‌ قديمي است كه خاصيت رفع عطش دارد.

زیبایی با سرکه

 سركه ناراحتي‌هاي پوستي و آفتاب سوختگي‌ها را تسكين مي‌دهد. به از بين‌ بردن زگيل كمك کرده و ترك‌هاي پاشنه پا و دست‌ها را برطرف مي‌كند.

سمنو؛ مظهر قدرت و مقاومت

دسر سنتي ايراني است و از عصاره جوانه گندم تازه خرد شده و آرد سبوس‌دار درست مي‌شود. اين خوراك، شيريني طبيعي دارد و بدون هيچ‌گونه افزودني شيرين‌كننده تهيه مي‌شود. گاهي در پخت سمنو دانه‌هاي بادام هم (كه ‌نشانه بركت است) به آن اضافه مي‌شود.

53 نکته طلایی درباره خوراکی‌های سفره هفت سین
ویتامین‌گیری با سمنو

 سمنو حاوی ویتامین‌های‌A و E و B11 و B3 و B5 و B8 و B12 است. به‌علاوه سمنو فسفر ، روي، سلنيوم، آهن و مس دارد که برای بدن لازم است.

اگر باردار هستید

سمنو شير مادر را افزايش مي‌دهد. سمنو درد و ناراحتي‌هاي هنگام زايمان را هم كاهش مي‌دهد.

سماق؛ نماد صبر

ميوه‌هاي سماق ابتدا گس و پس از رسيدن ترش مي‌شوند، بعد از چيدن ميوه‌ها، آنها را كوبيده و آسياب كرده و با غذا مصرف مي‌كنند. سماق گياهي با طبيعت سرد و خشك است. افراد سردمزاج نبايد سماق ميل كنند يا در صورت استفاده به‌همراه خوراكي‌هاي طبع گرم‌ مصرف كنند.

میکروب‌کشی

سماق خاصيت ضدميكروبي دارد. تصفيه‌كننده خون و دفع‌كننده مواد سمي از خون است.

جنگ  با سرطان

سماق حاوی آنتي‌اكسيدان است و درنتيجه خاصيت ضد سرطاني دارد.

مفید برای دیابت

سماق از واكنش تركيبات قندي با پروتئين‌هاي حياتي بدن جلوگيري مي‌كند؛ درنتيجه براي بيماران ديابتي مفيد است.

یک مسکن واقعی!

سماق مسكن دندان‌درد است. به‌علاوه تقويت‌كننده لثه‌ها بوده و  جوشانده سماق براي التهابات گلو و دهان مفيد است.

خواص گوارشی

سماق از‌بين ‌برنده حالت تهوع و بي‌اشتهايي و محرك اشتهاست. همچنین تقويت‌كننده دستگاه گوارش‌ است، تانن فراوان داشته و براي معده خاصيت قابض دارد.

خون و خونریزی

سماق خونريزي‌هاي بين قاعدگي را كاهش مي‌دهد. محلول گرد سماق با آب از خونريزي‌هاي داخلي به‌علاوه از غليظ ‌شدن خون جلوگيري مي‌‌كند.

میگنا...
ما را در سایت میگنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی migna بازدید : 245 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 7:46

احتمال می‌دهید که چگونه بمیرید؟

کد مطلب: 36283

تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۶

شاید تنها چیزی که در این دنیا قطعی باشد، مسئله‌ی "مرگ" است. موارد زیادی وجود دارد که می‌تواند احتمال وقوع مرگ را افزایش یا کاهش دهد. بعضی از این‌ها در اختیار آدمی بوده و بعضی جزء جبر محیط و شرایط ناخواسته هستند.

تا به حال به این موضوع  فکر کرده‌اید که روزی  همه چیز به پایان خواهد رسید؟ نمودار زیر صفحه علت مرگ ملت‌های مختلف را بر اساس اطلاعات گرفته شده از مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌ها ارزیابی می‌کند.

احتمال می‌دهید که چگونه بمیرید؟
 

"ناتان یاو" بر اساس این اطلاعات دریافتی، یک نمودار تعاملی سیال تهیه کرده است. در این نمودار میزان احتمال مرگ افراد در ۲۰ نوع علت مختلف دسته‌بندی شده است که بسته به سن، جنسیت و نژاد افراد شکل نمودار تغییر می‌کند. ارتفاع هر قطعه‌ی رنگی بیان‌گر میزان درصد خطر ابتلای فرد به مرگ در اثر آن علت است. از آنجا که این اطلاعات در بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ جمع‌آوری شده‌اند، نسبتا داده‌های به‌روزی محسوب می‌شوند. در ادامه یاو راجع به نمودارش توضیحات بیشتری می‌دهد:
 
وقتی اقلیت‌های نژادی مانند سرخ‌پوستان آمریکایی و یا زردپوستان آسیایی را در نطر می‌گیرید، احتمال می‌دهید که روند مرگ‌ومیر در آن‌ها بیشتر باشد. در حالی که گروه‌های اکثریتی مانند افراد سیاه‌پوست و سفید‌پوست، آمار مرگ و میر کم‌تری دارند. این نکته بیش از هر چیز به اندازه‌ی جمعیت یک نژاد بستگی دارد که بحث ریاضی قضیه را پررنگ می‌کند. طبیعی‌ است که هر چه تعداد اعضای یک گروه کم‌تر باشد، واریانس مربوط به اطلاعات آنها بزرگ‌تر خواهد بود. برای مثال، علل مرگ زنان و مردان را با هم مقایسه کنید. در این قیاس تفاوت فاحشی در مرگ و میر به علت عوامل بیرونی مشاهده خواهید کرد. تنها ۵% مرگ زن ها به علت حوادث و اتفاقات بیرونی است. در حالی که این درصد برای مردان جوان زیر ۴۰ سال، ۲ برابر است.
 
 چنانچه علاقه‌مند هستید که درصد احتمال فوت خود را با توجه به سن، جنسیت و نژاد خود مشاهده کنید، این نمودار را مشاهده کنید.

 
منبع:نامه نیوز

کلمات کليدی: مرگ ، فوت ، افزایش مرگ

Share/Save/Bookmark

میگنا...
ما را در سایت میگنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی migna بازدید : 232 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 7:46

احتمال می‌دهید که چگونه بمیرید؟

کد مطلب: 36283

تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۶

شاید تنها چیزی که در این دنیا قطعی باشد، مسئله‌ی "مرگ" است. موارد زیادی وجود دارد که می‌تواند احتمال وقوع مرگ را افزایش یا کاهش دهد. بعضی از این‌ها در اختیار آدمی بوده و بعضی جزء جبر محیط و شرایط ناخواسته هستند.

تا به حال به این موضوع  فکر کرده‌اید که روزی  همه چیز به پایان خواهد رسید؟ نمودار زیر صفحه علت مرگ ملت‌های مختلف را بر اساس اطلاعات گرفته شده از مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌ها ارزیابی می‌کند.

احتمال می‌دهید که چگونه بمیرید؟
 

"ناتان یاو" بر اساس این اطلاعات دریافتی، یک نمودار تعاملی سیال تهیه کرده است. در این نمودار میزان احتمال مرگ افراد در ۲۰ نوع علت مختلف دسته‌بندی شده است که بسته به سن، جنسیت و نژاد افراد شکل نمودار تغییر می‌کند. ارتفاع هر قطعه‌ی رنگی بیان‌گر میزان درصد خطر ابتلای فرد به مرگ در اثر آن علت است. از آنجا که این اطلاعات در بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ جمع‌آوری شده‌اند، نسبتا داده‌های به‌روزی محسوب می‌شوند. در ادامه یاو راجع به نمودارش توضیحات بیشتری می‌دهد:
 
وقتی اقلیت‌های نژادی مانند سرخ‌پوستان آمریکایی و یا زردپوستان آسیایی را در نطر می‌گیرید، احتمال می‌دهید که روند مرگ‌ومیر در آن‌ها بیشتر باشد. در حالی که گروه‌های اکثریتی مانند افراد سیاه‌پوست و سفید‌پوست، آمار مرگ و میر کم‌تری دارند. این نکته بیش از هر چیز به اندازه‌ی جمعیت یک نژاد بستگی دارد که بحث ریاضی قضیه را پررنگ می‌کند. طبیعی‌ است که هر چه تعداد اعضای یک گروه کم‌تر باشد، واریانس مربوط به اطلاعات آنها بزرگ‌تر خواهد بود. برای مثال، علل مرگ زنان و مردان را با هم مقایسه کنید. در این قیاس تفاوت فاحشی در مرگ و میر به علت عوامل بیرونی مشاهده خواهید کرد. تنها ۵% مرگ زن ها به علت حوادث و اتفاقات بیرونی است. در حالی که این درصد برای مردان جوان زیر ۴۰ سال، ۲ برابر است.
 
 چنانچه علاقه‌مند هستید که درصد احتمال فوت خود را با توجه به سن، جنسیت و نژاد خود مشاهده کنید، این نمودار را مشاهده کنید.

 
منبع:نامه نیوز

کلمات کليدی: مرگ ، فوت ، افزایش مرگ

Share/Save/Bookmark

میگنا...
ما را در سایت میگنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی migna بازدید : 228 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 20:53

به گفته محققان از آنجائیکه میتوکندری، نیروگاه سلول های انسانی، به شدت از طریق ساعت بیولوژیکی بدن تنظیم می شود، زمان غذا خوردن بسیار حایز اهمیت است.
این یافته به توضیح این مطلب کمک می کند که چرا افرادی که به طور نامنظم و خارج از ساعت بیولوژیکی بدن شان غذا می خورند، بیشتر در معرض چاقی، دیابت و سندروم متابولیک قرار دارند. ساعت بیولوژیکی بدن که در تمام موجودات زنده اعم از باکتری ها، مگس ها و انسان ها یافت می شود، ریتم خواب، فعالیت، خوردن و متابولیسم را کنترل می کند.

به گفته محققان، ساعت بیولوژیکی همانند تقویمی عمل می کند که بدن را به شکل مطلوب برای اینده آماده می سازد.
محققان با بررسی تغییرات بیولوژیکی پروتئین های میتوکندری دریافتند که فعالیت آنها در برخی ساعات دارای فراز و نشیب هایی است. اگر ما از زمان بندی فعالیت های سلولی خود آگاه باشیم، ممکن است بتوانیم از مواد گوناگون به شیوه سالم تر استفاده کنیم. از اینرو نه تنها آن چیزی که می خوریم بلکه زمان خوردن مان هم بسیار در حفظ سلامت بدن مان مهم است.

میگنا...
ما را در سایت میگنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی migna بازدید : 200 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 17:34

به گفته محققان کانادایی، تناسب اندام بیش از مطالعه بر داشتن ذهنی سالم تر در ایام پیری نقش دارد. یافته های محققان دانشگاه کونکوردیا مونترال نشان می دهد تحصیلات و فعالیت فیزیکی بر تفاوت بین پیش بینی سن فیزیولوژیکی و سن تقویمی تاثیر دارد و افراد می توانند با انجام کارهایی به جوان نگه داشتن مغزشان کمک کنند.

جیسون استفنر، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این موضوع بسیار ترغیب کننده است چراکه اثبات می کند یک کار ساده نظیر بالارفتن از پله ها می تواند یک عامل دخالتی در جهت تقویت سلامت مغز باشد.»

محققان با استفاده از اسکن ام آر آی ۳۳۰ فرد سالم در رده سنی ۱۹ تا ۷۹ سال، سلامت فیزیکی مغز آنان را بررسی کردند. محققان دریافتند افرادی که پله های بیشتری را بالا می رفتند و دارای سطح تحصیلات بیشتری بودند، دارای مغزی جوان تری بودند.

به گفته محققان، بالا رفتن از پله، فعالیتی است که اغلب افراد در هر سنی که باشند، معمولا به طور روزانه آن را انجام می دهند. این نوع فعالیت بدنی تاثیر بسیار زیادی بر جوان ماندن مغز و اجتناب از ابتلا به بیماری های شناختی و مغزی ایفا می کند.

میگنا...
ما را در سایت میگنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی migna بازدید : 222 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 17:34

چه رازی در خوردنی‌های هفت‌سین نهفته است؟

اصلا مگر می‌شود نوروز بیاید و سفره هفت‌سین نچینیم؟ مگر می‌شود بهار را بدون سفره هفت‌سین آغاز کنیم؟ چیدن سفره هفت‌سین یکی از رسوم قدیمی ما ایرانیان است که از گذشته تا به حال وجود داشته است. چیزی که حتی اگر فلسفه وجودی آن را هم ندانیم حال‌مان را خوب می‌کند. اصلا نوروز است و سفره هفت‌سین‌اش. اما شاید وقت آن رسیده که کمی راجع به آن اطلاعات داشته باشیم. طبق باور ايرانيان در سال نو 7فرشته مقرب به زمين مي‌آيند و برسر خوان نوروزي كنار دیگران حضور مي‌يابند و به‌همين دليل سفره نوروزي نقش بسيار مهمي براي اعضاي خانواده و حتي درگذشتگان آنها دارد.

نكته جالب توجه انتخاب 7خوراكي (به نيت عدد مقدس‌7) كه هركدام خواص سلامت‌‌بخش بسيار گسترده‌اي دارند، براي جشن گرفتن نوروز است. اعتقاد ايرانيان بر اين بوده اين 7خوراكي توسط فرشتگان از بهشت به جهان خاكي فرود آمده‌اند.‌ ما در این مطلب به شما می‌گوییم که چه رازی در خوراکی‌های موجود بر سر سفره هفت‌سین نهفته است.

سیب؛ مظهر سلامت

سيب سرشار از ويتامين‌ها‌، مواد‌معدني، فيبر و تانن است. به‌علاوه حاوی مقدار قابل‌توجهی از ويتامين A و C، آهن، منيزيم، فسفر، كلسيم و پتاسيم است. به علاوه سیب در پیشگیری یا درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد.

اگر فشار‌خون‌تان نوسان دارد
چاره این مشکل سیب است. خوردن و بویيدن سيب فشار‌خون را كاهش مي‌دهد.

اگر پوست‌تان ترك‌خورده
سيب برخی اختلالات پوستي از قبيل خشكي، ترك‌خوردگي و رنگ‌پريدگي را ‌ازبين مي‌برد.

تقويت مغز
 سيب فسفر زيادي دارد و اعصاب و مغز ‌را قوي مي‌كند.

پيشگيري از نقرس
به‌دنبال مصرف زياد گوشت قرمز و چربي مفاصل درد مي‌گيرند و نقرس ايجاد مي‌شود. سيب مانع از تشكيل اسيداوريك در بدن مي‌شود، اسيدهاي ادراري را افزايش داده و متعاقبا از درد مفاصل و نقرس جلوگيري مي‌كند.

مسواك طبيعي می‌خواهید؟
 سيب به‌دليل داشتن بافت خاص، مانند مسواك دندان‌ها را پاك كرده و ذرات باقي‌مانده بين دندان‌ها را ازبين مي‌برد درنتيجه از فعاليت باكتري‌ها روي دندان‌ها جلوگيري كرده و از پوسيدگي دنداني پيشگيري مي‌كند. ويتامين‌c موجود در سيب، از ايجاد بيماري‌هاي لثه‌اي جلوگيري مي‌كند. اسيدهاي طبيعي موجود در سيب، باكتري‌هاي دهان را ازبين مي‌برند كه اين خاصيت در‌مورد سيب‌هاي ترش بيشتر است. به‌علاوه بافت‌ خاص سيب، باعث مي‌شود فك به حركت درآيد و ‌حين جويدن عضلات فك تقويت شوند.
-
دشمن دیابت را می‌شناسید؟
پكتين موجود در سيب به تنظيم قند خون كمك مي‌كند. جذب پكتين در‌دستگاه گوارش حالت ژل‌‌مانند شده و سطح قند‌خون را‌ به آرامي بالا مي‌برد، قند موجود در سیب را مي‌توان ازجمله  2دسته قندهايي كه ‌شاخص گلايسميك (نشان‌دهنده ميزان افزايش قندخون بعد از مصرف غذا) بالايي دارند، قرار داد كه براي افراد ديابتي‌ بسيار مفيد‌ند.

با پوست بخوريد

 تركيبات پوست سيب اثرات ضد‌سرطاني دار‌د. به‌علاوه‌ خوردن سيب با پوست سبب بالا نگه‌داشتن قند‌خون به‌مدت مشخص‌شده و در‌نتيجه فرد مدتي احساس سيري مي‌كند.

53 نکته طلایی درباره خوراکی‌های سفره هفت سین
-
سير؛ تندرستی و زندگی

گفته مي‌شود سير به‌دليل خواص درماني زيادي كه دارد سر سفره هفت‌سين قرار مي‌گيرد. در‌گذشته بردگاني كه اهرام مصر را ‌‌مي‌ساختند، براي مراقبت از خود ‌در‌برابر بيماري‌هاي مختلف سير مصرف مي‌كردند. همچنين فرانسوي‌ها براي جلوگيري از مرگ ناشي از طاعون، عصاره سير را به‌كار مي‌برند. حضرت محمد(ص) فرمودند: «سير بخوريد، زيرا 70نوع بيماري را شفا مي‌دهد؛ ولي درحالي كه سير خورده‌ايد، بر مسجد و اماكن عمومي نرويد.» ابوعلي‌سينا در كتاب قانون اشاره كرده: «‌در عجبم كه چرا سير را من‌من (واحد‌) مي‌فروشند؛ اما طلا را مثقال مثقال!»

کلسترول‌تان بالاست؟

مصرف سير ‌كاهش‌دهنده سطح كلسترول خون و تاثير كوتاه‌مدتي بر ‌كاهش چربي خون دارد.

سلامت قلب‌تان مهم است؟

همچنين سير مي‌تواند از تجمع پلاكت‌هاي خون و به‌دنبال آن ايجاد لخته ‌در عروق و قلب پيشگيري كند.

آنتی‌اکسیدان لازم دارید؟

تركيبات آليسين سير، تركيبات آنتي‌اكسيداني فعالي در ريشه گياه سيرند.

قند‌خون دارید؟

سير قند‌خون را كاهش مي‌دهد و براي بيماران ديابتي مفيد است.

ورم معده کلافه‌تان کرده؟

سير در ‌درمان نفخ شكم، ورم روده و از بين‌ بردن كرم‌هاي روده‌اي مفيد است.

خوب نفس بکش

سير مي‌تواند به‌عنوان محرك پوستي و خلط‌آور در التهابات و ناراحتي‌هاي تنفسي استفاده شود.

دستگاه گوارش‌ات را تمیز کن

اسانس سير شامل گوگرد است و بوي تندي دارد كه نقش آنتي‌بيوتيكي در دستگاه گوارش دارد.

اثرات ضدسیگار

‌سير اثرات نيكوتين سيگار را برطرف كرده‌ و ناراحتي‌هاي قلبي و هاضمه‌اي ناشي از استعمال سيگار را قابل تحمل‌تر مي‌كند.

نکات مصرف سیر

زياده‌روي در مصرف سير، سبب سردرد و ضعف در ‌سيستم بينايي مي‌شود. بيمار‌اني كه دارو‌‌هاي ضدانعقاد مصرف مي‌كنند بايد در‌ مصرف سير احتياط داشته باشند. به‌علاوه بيماراني كه جراحي در پيش دارند، از 6 تا 15روز قبل از جراحي بايد مصرف سير را كنار بگذارند، زيرا مصرف سير، خونريزي را طولاني‌تر مي‌كند. تركيبات اثر‌بخش سير با حرارت از بين مي‌رود، پس بهتر است سير به‌صورت تازه مصرف شود.

برای بوي سير چاره‌ای وجود دارد؟

مواد شيميايي سير در‌ خون جذب شده و تا زماني كه از بدن دفع نشوند، دهان شخص را بد بو مي‌كنند، اما براي ازبين ‌بردن بوي سير، مي‌توانيد آن را خرد كرده و در ‌شير بريزيد.
-

53 نکته طلایی درباره خوراکی‌های سفره هفت سین
سنجد؛ نماد زایش

سنجد از زمان‌هاي بسيار قديم جزء خوراكي‌های‌ ايرانيان بوده و در اعياد سنتي به آن توجه خاصي مي‌شده ‌و در طب سنتي هم جايگاه ويژه‌اي داشته است، به‌همين دليل جزء خوراكي‌های شفابخش هفت‌‌سين قرار گرفته است. ريشه، چوب، پوست و ميوه سنجد داراي خواص دارويي و صنعتي متفاوتي ازجمله صنايع غذايي، بهداشتي، دارويي و عطرسازي است. قسمت گوشت سنجد آردي شامل گلوكز و فروكتوز و 7نوع چربي اشباع و غيراشباع است.

دوست لثه‌ها

از سنجد براي درمان‌ بيماري‌هاي دهان و دندان، لثه، اسهال، زخم‌هاي معده و جلوگيري از خونريزي استفاده مي‌شود.

لاغری با سنجد؟

ميوه سنجد كم‌كالري است و براي معده مفيد است.

کودکت اسهال دارد؟

جوشانده برگ سنجد براي درمان اسهال كودكان سودمند است. ميوه سنجد طبيعت سرد دارد، در نتيجه ايجاد يبوست مي‌كند. آرد و هسته آسياب شده سنجد نيز يبوست ايجاد مي‌كند.

زردی‌ات را به سنجد بسپار

سنجد در درمان تب و لرز و بيماري‌هاي تنفسي و زخم ريه، بيماري‌هاي كبدي و زردي و يرقان كارايي دارد.

آرامش پوست و مو

سنجد پخته به‌همراه روغن‌زيتون، درد مفاصل و خارش پوست را آرام كرده و رشد موها را تقويت مي‌كند.

چه می‌کند این سنجد جوشیده

جوشاندن گل سنجد‌ در‌ درمان بيماري‌هاي فلج، كزاز، قلبي، ريوي و تنگي‌نفس مفيد است و معده و كبد را تقويت كرده و ‌گاز معده را از بين خواهد برد.

ادرار به اندازه

عرق شكوفه سنجد‌ ضد‌نفخ معده، تقويت‌كننده پوست، سيستم عضلاني و مانع از تكر‌ر ادرار است.

با سبزی لاغر شوید

خوردن سبزيجات پيش از غذا به‌دليل داشتن حجم بالا و كالري كم، سبب كاهش اشتها و پرخوري مي‌شود، درنتيجه عامل موثري در كاهش وزن محسوب مي‌شود

‌‌سبزي؛ نماد خرمي و شادابي

سبزيجات انواع مختلفي دارند كه به‌‌دليل خواص سلامت‌بخش زياد همچنين نشانه‌اي از طراوت و سرسبزي سرسفره هفت‌سين قرار مي‌گيرند. فوليك اسيد، ويتامينC و رنگ‌هايي ازقبيل لوتئين‌ و بتاكاروتن همه در اين گياهان سالم گنجانده شده‌‌اند.

53 نکته طلایی درباره خوراکی‌های سفره هفت سین
جنگجویان سرطانی

سبزيجات برگ سبز تيره به‌عنوان جنگجويان سرطاني شناخته شده‌اند.

کدام سرطان‌ها خاموش می‌شوند؟

كاروتنوئيدها از انواع سرطان‌ها (سينه، پروستات، ‌پوست، ريه و معده) جلوگيري مي‌كنند.

فولات: خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را به‌شدت كاهش مي‌دهد.

فيبر: ‌فيبر سبزيجات از ابتلا به سرطان كولن ‌جلوگيري كرده همچنين هضم و دفع تركيبات بي‌مصرف غذاها را آسان‌تر مي‌كند.

تقویت قلب

چربي كم و فيبر بالاي سبزيجات، آنها را غذاهايي مناسب براي سلامت قلب كرده‌اند. به‌علاوه پتاسيم در تنظيم فشارخون و عملكرد بهتر قلب موثر است.

توصیه به دیابتی‌ها

منيزيم سبزيجات، سبب تنظيم مقدار قندخون شده و به‌همين دليل سبزيجات انديس گلاسيمي پاييني دارند و براي بيماران ديابتي اكيدا توصيه مي‌شوند.

تیزبین شو

گزانتين و لوتئين سبزيجات، نقش ضدسرطاني و حفاظتي در برابر بيماري‌هاي سيستم بينايي دارند.

بقای نسل

بتاكاروتن سبزيجات در بدن به ويتامين‌A تبديل مي‌شود؛ اين ويتامين براي دستگاه تناسلي و فرزندآوری بسيار مفيد است.

رفاقت با  ریه‌ها

در هندوستان، از روغن هسته سنجد شربتي غليظ تهيه مي‌شود كه براي درمان زكام و ناراحتي‌ها و عفونت‌هاي ريوي كاربرد دارد.

حتی هسته سنجد هم خاصیت دارد؟

مخلوط آسياب ‌شده قسمت آردي و هسته سنجد در درمان آرتروز، اسهال، بيماري‌هاي صفرا‌وي، زخم روده، سرفه‌هاي شديد و سردرد، بسيار مفيد است.

سركه؛ نماد پذيرش ناملايمات

سركه به‌عنوان ‌طعم‌دهنده و نگهدارنده در سالادها، ترشيجات و انواع شور استفاده مي‌شود. سركه از ميوه‌هايي مانند انگور، كشمش، سيب و ديگر ميوه‌هاي قندي همچنين از سبزيجاتي مانند سيب‌زميني و غلات حاوي مالت تهيه مي‌شود.

53 نکته طلایی درباره خوراکی‌های سفره هفت سین

تحریک اشتها

سركه حاوي ويتامين و املاح زيادي است كه به‌عنوان طعم‌دهنده و محرك اشتها شناخته شده است. اين مايع مي‌تواند شيره‌ها و آنزيم‌هاي گوارشي را افزايش داده و هضم گوشت ديگر ‌غذاها را تسريع كند.

رقیق‌کننده خون

سركه طبيعي و دست‌ساز خواص درماني گوناگوني دارد ازجمله رقيق‌كننده خون است.

لبخند تمیز

جرم دندان‌ها را از‌بين مي‌برد. سركه مي‌تواند دندان‌هاي‌تان را سفيد كند، به اين منظور، هر 15روز يك بار با سركه ‌مسواك بزنيد.

مایع ضدباکتری طبیعی

سركه  مي‌تواند به نقش سم‌زدايي كبد كمك كند.

کاهش چربی‌ها

سركه چربي‌ها را تجزيه كرده و چربي ‌و LDL خون را پايين مي‌آورد.

حلال قند‌خون

خوردن كمي سركه بعد از غذا، به تنظيم سطح قند‌خون كمك مي‌كند.

با سرکه سیراب می‌شوید

سركه شيره نوعي نوشيدني‌ قديمي است كه خاصيت رفع عطش دارد.

زیبایی با سرکه

 سركه ناراحتي‌هاي پوستي و آفتاب سوختگي‌ها را تسكين مي‌دهد. به از بين‌ بردن زگيل كمك کرده و ترك‌هاي پاشنه پا و دست‌ها را برطرف مي‌كند.

سمنو؛ مظهر قدرت و مقاومت

دسر سنتي ايراني است و از عصاره جوانه گندم تازه خرد شده و آرد سبوس‌دار درست مي‌شود. اين خوراك، شيريني طبيعي دارد و بدون هيچ‌گونه افزودني شيرين‌كننده تهيه مي‌شود. گاهي در پخت سمنو دانه‌هاي بادام هم (كه ‌نشانه بركت است) به آن اضافه مي‌شود.

53 نکته طلایی درباره خوراکی‌های سفره هفت سین
ویتامین‌گیری با سمنو

 سمنو حاوی ویتامین‌های‌A و E و B11 و B3 و B5 و B8 و B12 است. به‌علاوه سمنو فسفر ، روي، سلنيوم، آهن و مس دارد که برای بدن لازم است.

اگر باردار هستید

سمنو شير مادر را افزايش مي‌دهد. سمنو درد و ناراحتي‌هاي هنگام زايمان را هم كاهش مي‌دهد.

سماق؛ نماد صبر

ميوه‌هاي سماق ابتدا گس و پس از رسيدن ترش مي‌شوند، بعد از چيدن ميوه‌ها، آنها را كوبيده و آسياب كرده و با غذا مصرف مي‌كنند. سماق گياهي با طبيعت سرد و خشك است. افراد سردمزاج نبايد سماق ميل كنند يا در صورت استفاده به‌همراه خوراكي‌هاي طبع گرم‌ مصرف كنند.

میکروب‌کشی

سماق خاصيت ضدميكروبي دارد. تصفيه‌كننده خون و دفع‌كننده مواد سمي از خون است.

جنگ  با سرطان

سماق حاوی آنتي‌اكسيدان است و درنتيجه خاصيت ضد سرطاني دارد.

مفید برای دیابت

سماق از واكنش تركيبات قندي با پروتئين‌هاي حياتي بدن جلوگيري مي‌كند؛ درنتيجه براي بيماران ديابتي مفيد است.

یک مسکن واقعی!

سماق مسكن دندان‌درد است. به‌علاوه تقويت‌كننده لثه‌ها بوده و  جوشانده سماق براي التهابات گلو و دهان مفيد است.

خواص گوارشی

سماق از‌بين ‌برنده حالت تهوع و بي‌اشتهايي و محرك اشتهاست. همچنین تقويت‌كننده دستگاه گوارش‌ است، تانن فراوان داشته و براي معده خاصيت قابض دارد.

خون و خونریزی

سماق خونريزي‌هاي بين قاعدگي را كاهش مي‌دهد. محلول گرد سماق با آب از خونريزي‌هاي داخلي به‌علاوه از غليظ ‌شدن خون جلوگيري مي‌‌كند.

میگنا...
ما را در سایت میگنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی migna بازدید : 243 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 17:34